۵۵۰ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی مانه و سملقان هزینه شد

ماشین آلات کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی در حدود هشت سال گذشته هزینه شده است که این ضریب هم اکنون به ۲ اسب بخار در هکتار رسیده است.
: 1005

هادی قهرمانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کشاورزان پرس به نقل از ایرنا اظهار داشت: پیش از سال ۹۲ میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان ۱.۴ اسب بخار در هکتار بود.

وی اظهار داشت: این هزینه ها از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کمک های فنی و اعتباری برای خرید بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع تراکتور، ۳۵ دستگاه کمباین و صدها دستگاه ادوات نوین کشاورزی هزینه شده است.

قهرمانیان با اشاره به پرداخت ۶۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات کشاورزی در سال ۹۹، یادآور شد: در شش ماهه نخست پارسال نیز  ۴۱ دستگاه تراکتور، ۵۵ دستگاه سایر دنباله بند و ۴ دستگاه کارنده در قالب تسهیلات به کشاورزان تحویل شد.

وی افزود: در ۶ماهه دوم پارسال نیز ۳۹ دستگاه انواع تراکتور با تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی برای کشاورزان شهرستان جذب شد و ۲۰دستگاه تراکتور هم به صورت خرید نقدی بین متقاضیان توزیع شد.

خراسان شمالی بیش از ۵۷ هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات بخش کشاورزی دارد که به گفته رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی استان، ۵۲ درصد ناوگان این بخش فرسوده است.

فرسوده بودن ماشین آلات کشاورزی هزینه نگهداری این نوع ماشین آلات را افزایش داده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است که ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

رفتن به بالا