سطح زیر کشت چای ترش در سیستان و بلوچستان به یکهزار هکتار می‌رسد

چای  ترش
مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت چای ترش در این استان با رشد ۳۰ درصدی در سالجاری به یکهزار هکتار افزایش خواهد یافت.
: 1101

اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند، اظهارداشت: بیش‌از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید چای ترش کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خواص چای ترش اظهارداشت: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در کاهش فشارخون و چربی خون و رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
به گزارش ایرنا چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می‌شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

رفتن به بالا