تولید محصولات گلخانه ای در هرمزگان تا ۳۰برابر قابل افزایش است

گلخانه
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با تغییر کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای رو باز به گلخانه ای، میزان تولیدکشاورزی دراستان تا ۳۰برابرقابل افزایش است.
: 1203

 به گزارش کشاورزان پرس به نقل از علی باقرزاده همایی روز سه شنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون تن سبزی و صیفی در فضای روباز در استان برداشت می‌شود که با تبدیل به گلخانه به افزون ‌بر۳۰ میلیون تن می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶۴ هزار تن محصول گلخانه‌ای در هرمزگان برداشت شد که ۴۰ درصد در همسنجی با پارسال بیشتر شده که علت افزایش این تولیدات نیز افزایش وسعت گلخانه‌ها به خاطر اعطای تسهیلات کم بهره، تغذیه مناسب گیاه، قیمت خوب و بازارپسندی بوده است.

وی یاد آورشد: شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان است که سالانه ۵۰ درصد از محصول برداشت شده از سطح گلخانه‌های استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای استان هم اکنون ۷۴۰ هکتار بوده که براساس برنامه هدف گذاری شده، یعنی تا پایان سال ۱۴۰۸ باید به پنج هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

باقر زاده همایی بیان داشت: در افق ۱۰ ساله از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۸ باید ۲ هزار هکتار از فضای روباز محصولات کشاورزی استان به واحدهای گلخانه ای تبدیل شود که این مهم با کمک دولت، سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری کشاورزان و مردم امکان پذیراست.

وی عنوان کرد: زمان آماده‌سازی و کشت محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان از ابتدای شهریور تا پایان تیرماه هرسال است و با تصمیم‌های صورت گرفته شده ظرفیت گلخانه‌های استان از سال ۹۴ به‌ صورت سالانه ۴۰ درصد رشد کرده است.

وی گفت:ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های قشم، بندرخمیر و بندرعباس با استفاده از آب ‌شیرین‌کن نیز در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان قراردارد و درحال حاضر نزدیک به چهار هزار هکتار زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در هرمزگان احداث شده که ۲ هزار هکتار آن توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

رفتن به بالا