١۶٢ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعال است

١۶٢ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعال است
مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره‌وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: تاکنون ١۶٢ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطوح استانی، تخصصی - محصولی، زنان روستایی و عشایری، منابع طبیعی شهرستانی و منطقه‌ای با سرمایه بیش‌از ٢۴ هزار میلیارد ریال در کشور راه‌اندازی شده است.
: 1226

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا هوشنگ محمدی روز چهارشنبه در نشست مقدماتی تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران اظهارداشت: این صندوق‌ها با مشارکت دولت و هشت هزارو ۱۴۴ تشکل و بیش‌از ١٢۵ هزار بهره‌بردار از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی تشکیل شده است.

وی هم‌ افزایی برنامه‌ها و ارتقای اثربخشی فعالیت‌های صندوق‌های غیردولتی در توسعه بخش کشاورزی را رویکرد اساسی این شرکت برشمرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دومین صندوق منطقه‌ای کشور در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود.

مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره‌وری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه مکران با مشارکت دولت و بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری با هدف کمک به تولید کنندگان و فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید اقتصادی و ایجاد انگیزه برای تثبیت و ارتقای ارزش افزوده و در نهایت کمک به توسعه بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ١٢ قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی و ماده ١٧ قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل می‌شود.
وی افزود: با توجه به طرح؛ تاسیس این صندوق با پیش بینی یکهزار میلیارد ریال در طول پنج سال است.

محمدی ادامه داد: سرمایه اولیه ١٠٠میلیارد ریال با مشارکت تولیدکنندگان بخش‌های مختلف کشاورزی منطقه مکران (چابهار،کنارک و دشتیاری )و دولت تامین خواهد شد و سهامداران صندوق بر اساس طرح تاسیس افراد حقیقی و حقوقی بهره‌برداران کشاورزی منطقه مکران می‌شود.

رفتن به بالا