مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد کاشته می شود

مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد کاشته می شود
مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد با بیان این که برای نخستین بار در شهرستان فیروزآباد درخت مورینگا در سطح دو هزار و ۵۰۰ مترمربع کشت شد، گفت: همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل و میوه دارای خواص دارویی، تغذیه‌ای و بهداشتی است و در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.
: 1334

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از روستانیوز سید کاظم موسوی با بیان این که این گیاه در دوره یک ساله به مرحله برداشت می رسد و عمر آن بدون آبیاری تا ۲۵ سال است، خاطرنشان کرد: این گیاه در شرایط سختی آب و هوا و شوری زیاد آب نیز مقاوم است و از تمام قسمت‌های گیاه اعم از ریشه، برگ، شاخه، گل، بذر و… استفاده‌های دارویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد بیان کرد: گیاه مورینگا به معجزه گر معروف است که دارای ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن بوده و برای درمان بیماری هایی چون سرطان، فشار خون، بالا بودن چربی های مضر همچنین برای تنظیم قند خون و کاهش وزن مفید است.

وی ضمن اشاره به رشد سریع و تحمل پذیری به شرایط سنگلاخی، گرما و کم آبی این گیاه گفت: با توجه به بحران کم آبی کشت این گیاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، در اشتغال کشاورزان و رونق اقتصادی خانوارها نقش موثری دارد که در صورت موفق بودن کاشت این گیاه می‌تواند گزینه خوبی برای کشت در این شهرستان طی سال‌های آتی باشد

رفتن به بالا