مدیرجهاد کشاورزی کوهرنگ گفت:

امسال برای نخستین بار از پنج جریب اراضی کشاورزی این شهرستان گیاه دارویی گل گاوزبان برداشت می شود.

گل گاو زبان
مدیرجهاد کشاورزی کوهرنگ گفت: امسال برای نخستین بار از پنج جریب اراضی کشاورزی این شهرستان گیاه دارویی گل گاوزبان برداشت می شود.
: 1335

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، مسلم پرویزی بابادی روز یکشنبه با اشاره به اینکه این اراضی در فصل بهار سال‌گذشته زیرکشت گل گاوزبان رفته است، افزود: برآورد می‌شود به ازای هر جریب ۴۰ کیلوگرم گل گاوزبان برداشت شود که هر کیلوگرم این گیاه دارویی به ارزش ۲میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه گل‌های قابل برداشت این گیاه در تیغ محصور است، افزود: برای برداشت گل‌های این گیاه به ازای هر جریب، زمینه اشتغال برای پنج تا هفت نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

پرویزی بابادی گفت: مراحل خشک کردن این گل به صورت سنتی انجام می‌شود و در صورتی که کشت آن مورد استقبال قرار گیرد در زمینه توسعه صنعت فرآوری و بسته‌بندی این گیاه برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش ایرنا،گل گاوزبان گیاهی علفی و یک ساله است که ارتفاع ساقه آن تا۶۰سانتی‌متر می رسد، ساقه آن شیاردار و خاردار و برگ‌های آن ساده و مخملی و پوشیده از تارهای خشن است که هنگام چیدن گیاه، گزیدگی ملایمی در دست‌ها احساس می‌شود.

شهرستان کوهرنگ در ۸۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

رفتن به بالا