طرح‌های تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی گیلان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

طرح‌های تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی گیلان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت
طی دیدار استاندار گیلان با رییس سازمان برنامه و بودجه، ۴۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای اجرای طرح‌های اولیه تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی استان اختصاص داده شد.
: 1354

 به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع روز دوشنبه در دیدار با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ، تکمیل طرح‌های تأمین آب برای مقابله با کم آبی و خشکسالی و نیز موضوع تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی در استان را پیگیری کرد.

در این نشست که در پایتخت کشور انجام شد ، دستور پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تنخواه برای اجرای طرح های اولیه تأمین آب از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

همچنین طی این دیدار در خصوص اهمیت شتاب بخشی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان گفت وگو و تبادل نظر شد.

استاندار گیلان اوایل اردیبهشت ماه جاری نیز در دیدار با دکتر نوبخت با توجه به کاهش قابل ملاحظه بارش نزولات جوی در سال گذشته و پیش‌بینی کم آبی و خشکسالی طی سال زراعی جاری، خواستار تأمین اعتبار برای احداث، بازسازی، بهسازی و احیاء زیرساخت‌های مربوط به فرآیند افزایش آب‌رسانی به زمین های شالیکاری شده بود.

استان سرسبز گیلان با جمعیت حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دهمین استان پرجمعیت کشور و دومین استان پرجمعیت شمال جغرافیای ایران است. 

اقتصاد استان گیلان همواره بر پایه کشاورزی استوار بوده است. مهم‌ترین محصولات کشاورزی این استان شامل برنج و چای می‌باشد، که در شهرهای مختلف گیلان، از جمله لنگرود، آستانه اشرفیه، لاهیجان و رودسر کشت می‌شوند. 

گیلان که با میانگین یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر بارندگی در سال به عنوان پرباران ترین استان کشور شناخته می شود، در سالهای اخیر همراه با دیگر نقاط کشور با کمبود بارندگی و حرکت در مسیر بحران خشکسالی مواجه است که نیازمند تدابیر لازم برای مواجه با این رویداد است. 

رفتن به بالا