آبرسانی روستایی در سمنان با ۸۲ میلیارد تومان

آب روستایی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان درباره پیش بینی ها برای تامین آب روستاهای این استان برای تابستان امسال گفت: بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ویژه توسعه روستایی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای آبرسانی به روستاهای استان در نظر گرفته ش
: 1414

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از منوچهر فخری افزود: در حال حاضر ۵۱ روستا در سطح استان سمنان دارای تنش آبی هستند و لازم است تا پیگیری ها و امداد رسانی دراین خصوص انجام و از اعتبارات در نظر گرفته شده در این حوزه، برای رفع این کمبود و مشکل، بهره برداری لازم صورت‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی در استان سمنان وجود دارد که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: اعتبار خوبی از محل توسعه روستایی و مناطق کم برخودار قانون بودجه سال جاری برای این امر در نظر گرفته شده است که می تواند مشکلات در این حوزه را کاهش دهد.

وی بیان کرد: یکی از مبانی توسعه استان حوزه آبرسانی به کشاورزی، صنعت و شرب در استان است که جلسات و پیگیری ها در این رابطه توسط استاندار سمنان در حال انجام است و در آینده انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

فقر سفره های آب زیرزمینی، عدم کیفیت آب در روستا و شهر، تعدد انشعابات غیرمجاز، فرسودگی انشعابات و شبکه های آبرسانی و هدر رفت آب در این حوزه، از دلایل اثرگذار در کم آبی و خشکسالی روستاهای استان سمنان از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان شد.

فخری اضافه کرد: با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار و اصلاح شبکه آبرسانی،‌ مشکل ۵۱ روستای استان حل می شود و فرمانداران لازم است تا در کمیته های برنامه ریزی، نگاه ویژه به این امر داشته و این مهم را در دستور کار قرار دهند.

معاون استاندار سمنان افزود: جلسات ستاد تنش آبی باید به صورت‌ مستمر در استان و شهرستان ها با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان برگزار و کمبودها در این حوزه پیگیری شود و در نهایت با یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند، مشکل هرساله ای که با کمبود آب مواجه هستیم، برطرف شود.

وی یادآور شد: فرمانداران برای برون رفت و گذر از این مشکل، برنامه های کوتاه مدتی همچون آماده سازی تانکر آبرسانی در سطح شهرستان ها، شناسایی چاه های فعال در سطح شهرستان و آماده سازی و انجام اقدامات اولیه برای استفاده از آنها، عدم استفاده از آب شرب برای نگهداری و آبیاری فضای سبز در شهرها و ایجاد جایگزین برای این مقوله را در دستور کار قرار دهند.

رفتن به بالا