معاون صمت:

واحد دانش‌بنیان تولید انواع کود شیمیایی درجیرفت فعال شد

دانش بنیان
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اجرایی شدن کارخانه دانش بنیان تولید انواع کودهای آلی و غیرآلی در شهرستان جیرفت خبر داد.
: 1444

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، حسین سعیدی شامگاه سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها ، گفت: کارخانه یاد شده تولید ۲۵ محصول از جمله کودهای سولفات منیزیم، روی، آهن، منگنز آلی و غیر آلی، میکرونیزه و سولفات منیزیم را در شهرستان جیرفت آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح پس از راه اندازی کامل برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

به گفته سعیدی این کودها به عنوان افزایش دهنده رشد و القا کننده مقاومت علیه بیماری ها و آفات در گیاهان گلخانه ای و مزرعه ای با استفاده از مخلوط اسیدهای آلی و ارگانوسیلیکون ها و روغن های خوراکی تولید خواهند شد.

معاون سازمان صمت جنوب کرمان گفت: یکی از پیش‌نیازهای مهم استقلال در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کودهای شیمیایی است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور بوده است، افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم و کمبود و گاهی وارد شدن کودهای تقلبی، تأمین کود شیمیایی در جهت حمایت از کشاورزان و همچنین حمایت از تولید داخلی جزو اولویت های کاری این معاونت بوده است.

رفتن به بالا