آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان میامی

گل محمدی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اعلام خبر آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های این منطقه پیش بینی کرد: ۳۸ تن گل برداشت شود.
: 1548

به گزارش کشاورزان پرس  به نقل از ایرنا، علی‌اصغر محمدی روز سه‌شنبه افزود : امسال در سطح ۸۴ هکتار از گلستان های میامی ، گل محمدی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه گلستان های محمدی ۴۰ هکتار به صورت آبی و ۴۴ هکتار بصورت دیم کشت شده است اظهار داشت: گل سرخ محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی با اهمیت محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه طرح توسعه کشت گل محمدی از چهار سال قبل در منطقه سرحدات میامی شروع شد گفت: این گیاه نسبت به کم‌آبی مقاوم است و در مناطق باز و آفتاب‌گیر کشت آن توصیه می شود.

وی ادامه داد: برداشت گل محمدی تا حدود بیستم خرداد در شهرستان میامی ادامه دارد.

کاشت گل محمدی در مناطق خشک و کم‌آب با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی و نیازی که به کاشت محصولات کشاورزی کم‌آب احساس می‌شود سبب شده تا کاشت گیاهان دارویی و به‌ویژه گل محمدی بهترین جایگزین برای محصولات پرمصرف آبی شود.

گل سرخ (نام علمی: Rosa damascena) نام نوعی گل رز است که از برخی نمونه‌های آن گلاب می‌گیرند.

این گونه از رز مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی دارد و در شهرهای بزرگ به خوبی رشد می‌کند.

گل سرخ درختچه ای برگ‌ریز است که ارتفاع آن به ۲.۲ متر نیز می‌رسد و شاخه‌های آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت می‌شود.

گل محمدی طیف رنگی از صورتی روشن و متوسط تا سرخ روشن دارد.

گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می دهد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

دراین شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۳۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

رفتن به بالا