با حضور رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور؛

میدانی در قروه به نام جنگلبان نامگذاری شد

میدان جنگلبان
- میدانی در مجموعه تفریحی سراب قروه با حضور رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور به نام میدان جنگل و خیابان منتهی به میدان نیز به نام شهدای منابع طبیعی نامگذاری شد.
: 1561

 به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، مسعود منصور شامگاه سه‌شنبه در مراسم نامگذاری این میدان اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تمامی شهرهای کشور به نماد جنگلبان مزین می شود.

 وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری این میادین پاسداشت ایثار، فداکاری و هویت جنگلبانان است، افزود: در حال حاضر در زمینه حفاظت از جنگل‌ها وضعیت مطلوبی نداریم و جنگلبانان در دفاع از جنگل باید از تجهیزات و امکانات کافی و حقوق و مزایا برخوردار باشند تا در امر حفاظت مشکلی نداشته باشند.

رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه برخی به صورت داوطلبانه در زمینه اطفای آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی مشارکت می‌کنند گفت: اگر این  افراد چار مصدومیت شوند علاوه بر بیمه بی نام بر اساس ماده ۲۰ سازمان مدیریت بحران به عنوان فداکار خدمت شناخته خواهند شد.

 منصور  با ابراز خرسندی از تصویب آیین‌نامه حمایت قضایی از جنگلبانان اظهار داشت: سازمان جنگلها اقدامات اساسی را برای شفافیت بیشتر با بخش قضایی و مجلس پیگیری می کند.

 وی از مردم خواست با توجه به خشکسالی و گرمتر شدن هوا نسبت به حفاظت از عرصه‌های طبیعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

 رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در چهار نقطه از کشور پیشنهاد استقرار بالگرد داده شده که یکی از این مناطق کردستان است.

بازدید از ایستگاه معرف زوج روستای خامسان و طرح جنگل‌کاری ۶۱۴ هکتاری کامیاران، رونمایی از پوستر جشنواره منابع طبیعی و رسانه و افتتاح طرح حوضه آبخیز چمقلوی قروه از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور به کردستان بود.

رفتن به بالا