افزایش ۱۴۴درصدی میزان تولید انواع محصولات گیاهی در استان اصفهان

گیاهان دارویی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۱۴۴درصدی میزان تولید انواع محصولات گیاهی شامل زراعی، باغی و گلخانه‌ای در این استان نسبت به هشت سال قبل خبرداد.
: 1577

به گزارش کشاورزان پرس  به نقل از ایرنا، اصغر رستمی روز سه شنبه افزود: تولید محصولات گیاهی استان اصفهان سال ۹۲ حدود سه میلیون و ۹۴۰ هزار تُن بود که در پایان سال قبل به بیش از پنج میلیون و ۷۰۴ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به زیرمجموعه‌های تولیدات گیاهی ادامه داد: سال گذشته حدود چهار میلیون و ۶۴۱ هزار تن محصولات زراعی در این خطه تولید شد که در مقایسه با هشت سال قبل بالغ بر ۱.۴۴ برابر افزایش پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تولید مجموع محصولات گلخانه‌ای و باغی را در این استان در سال قبل بیش از یک میلیون تن اعلام و خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به آغاز فعالیت دولت یازدهم حدود ۳۳۵ هزار تن بیشتر شد.

رستمی با اشاره به تنوع محصول در استان اصفهان تصریح کرد: مشارکت فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از عوامل رشد تولیدات و تنوع آن به شمار می‌رود و از سوی دیگر ارائه تسهیلات و حمایت‌ها سبب توسعه کشاورزی شد.

وی اظهارداشت: ارتقای میزان برداشت محصول نسبت به سطح زیر کشت از دیگر شاخص‌های موثر در کشاورزی استان اصفهان است که در مقایسه با دیگر مناطق کشور جایگاه خوبی در اختیار داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تحقق جهش تولید را منوط به حمایت بیشتر از کشاورزان و تسهیلات بانکی دانست و گفت: استان اصفهان قابلیت جهش هرچه بیشتر در این بخش را دارد.

استان اصفهان دارای ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و حدود ۴۸۶ هزار هکتار اراضی زراعی است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

رفتن به بالا