باحضور رییس سازمان جنگل‌ها:

اجرای طرح آبخیزداری روستای نیسیان اردستان آغاز شد

آبخیزداری
اجرای طرح آبخیزداری روستای نیسیان اردستان روز سه‌شنبه در آیینی با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری آغاز شد.
: 1581

به گزارش  کشاورزان پرس به نقل ازایرنا، رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در این آیین با بیان اینکه طرح آبخیزداری روستای نیسیان اردستان تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: قنات‌های این منطقه با اجرای این طرح تقویت می‌شود و در روستاهای بغم و سفیده اردستان نیز عملیات آبخیزداری پس از تکمیل مطالعات اجرایی خواهد شد.

منصور با بیان اینکه حوضه آبخیز نیسیان با مساحتی افزون بر ۱۰۵۱ هکتار مشتمل بر سه زیرحوضه است، افزود: طول آبراهه حوضه اصلی این روستا هفت کیلومتر است و برای اجرای این طرح ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۱۱ مزرعه، ۲ روستا، ۱۱ رشته قنات و سطح زیر کشت ۳۰۰هکتار از اثرات این طرح برخوردار خواهند شد.

فرماندار اردستان نیز با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان تعامل خوبی با مجموعه اداری در مسیر طرح‌های توسعه ای اردستان دارد گفت: اقتصاد اول منطقه بخش کشاورزی است و حیات این شهرستان به آب وابسته است.

حمید رضا تأملی بااشاره به اینکه طی ده های گذشته شاهد برداشت های بی رویه آب از دشت اردستان بودیم و خشک سالی باعث شده تا آبخوان اردستان به عنوان دشت ممنوعه معرفی شود افزود: کشاورزان شهرستان بالاترین سطح همراهی را با سیاست های وزارت نیرو در حوزه آب ، از اجرای طرح های تعدیل آب تا نصب کنتورهای هوشمند برای اولین بار در این شهرستان داشتند.

وی با بیان اینکه انتظار کمک بیشتری به این بخش از اردستان می‌رود،  افزود: طرح توسعه کشاورزی شهرستان و تقویت این بخش در مراحل تدوین است و شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

اردستان ۴۷۳ رشته قنات و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی، ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و یک واحد گاوداری ۵۰۰۰ راسی پرورش گوساله گوشتی، ۱۴۰ هزار راس گوسفند و بز، ۱۲۸ واحد مرغداری گوشتی و ۲ واحد تخم‌گذار فعال با چهار میلیون و ۵۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی گوشتی در سال و ۵۷۰ هزار تخم گذار و ۱۲۱ هزار انواع ماکیان دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

رفتن به بالا