مدیرکل امور عشایر استان ایلام:

دام مازاد عشایر ایلام خرید تضمینی می‌شود

دام مازاد عشایر ایلام خرید تضمینی می‌شود
مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: عشایر استان ۳۰۰ هزار راس دام مازاد دارند که در مرحله اول ۵۷ هزار راس آن خرید تضمینی می‌شود.
: 1647

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار ایانا در ایلام، فرشاد یاسمی بیان داشت: هر راس دام به قیمت ۴۵ هزار تومان برای هر کیلو خرید تضمینی می شود.

وی افزود: زمینه های خرید دام مازاد در استان فراهم شده است و در صورت رفع نواقص موجود در کشتارگاه ایلام خرید دام مازاد از دامداران آغاز خواهد شد.

یاسمی ادامه داد: از مسوولان کشتارگاه خواسته شده است تا نواقص موجود را تا پایان هفته جاری مرتفع و شرایط را برای کشتار دام مازاد فراهم کند.

وی یادآور شد: در این طرح که با مشارکت شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود دام های مازادی که دارای فاکتورهای تعریف شده باشند، خریداری می شود.

وی اضافه کرد: احشامی که دارای بیمه، پلاک کوبی، کارت چرا و سایر موارد از قبل مشخص شده باشد خریداری می شود. یاسمی در مورد قیمت تعیین شده خرید تضمینی دام هم گفت: این قیمت با توجه به اینکه دام های جوان و پیر با هم خریداری می شوند و فقط به دام های جوان دارای گوشت تازه بسنده نمی شود، برای دامدار و مباشر خرید منصفانه است و دست دلالان نیز کوتاه می شود.

رفتن به بالا