رییس سازمان حفظ نباتات کشور:

۳۵۰ هزار لیتر سموم پرخطر در سال ۹۹ از چرخه مصرف حذف شد

 ۳۵۰ هزار لیتر سموم پرخطر در سال ۹۹ از چرخه مصرف حذف شد
رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ سبد آفت‌کش‌های کشور، بهبود یافته است، گفت: به منظور حفظ محیط زیست ، سلامت و ایمنی غذایی جامعه طی سال ۱۳۹۹ حدود ۳۵۰ هزار لیتر ( ۳۵۰۰۰۰ لیتر/ کیلوگرم) از سموم پرخطر مصرفی کاهش و سموم کم خطر جایگزین آنها شد.
: 1667

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفظ نباتات کشور، «کیخسرو چنگلوایی» با بیان اینکه سموم پرخطر از سبد مصرف کشاورزان حذف می‌شود، افزود: عملیات مبارزه با آفات به روش های بیولوژیک و غیر شیمیایی در سطح ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور در سال گذشته انجام شد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در راستای توسعه و فعال‌سازی شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی در سال ۱۳۹۹ سطحی معادل  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع و باغات کشور تحت پوشش نظارت شبکه های مراقبت و پیش آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد:  با تلاش همکاران ستاد و استانی و زحمت کشاورزان و باغداران در سال گذشته در سطح ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار و با هزینه ای معادل ۴۴ هزار میلیارد ریال با عوامل زیان رسان گیاهی مبارزه و در نتیجه از وارد شدن خسارت به تولیدات محصولات کشاورزی به میزان ۳۲ میلیون تن به ارزش حداقل ۶۴۰۰۰۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

چنگلوایی اظهارداشت:  با اقدامات صورت گرفته  از نظر ارزش به ازای هر واحد هزینه انجام شده ۱۴/۵ واحد از وارد شدن خسارت به محصولات جلوگیری شده است.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها سالانه چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن سم در دنیا مصرف می شود و تجارت آفت‌کش‌ها  به عدد ۳۷ تا ۴۰ میلیون دلار می رسد.

رفتن به بالا