روزانه ۲۰ تن مرغ منجمد در بازار های خراسان شمالی توزیع می شود

روزانه ۲۰ تن مرغ منجمد در بازار های خراسان شمالی توزیع می شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به دلیل گرما جوجه ریزی در استان در دوره قبلی با چند روز تاخیر انجام شد و این روند ورود تامین گوشت مرغ را تا حدودی مشکل کرد.
: 1707

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از مهرداد داودزاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر نیاز بازار و به منظور تنظیم قیمت ها، روزانه ۲۰ تن مرغ منجمد با نرخ ۱۹۵ هزار ریال در هر کیلوگرم در این استان توزیع می شود و این توزیع از روز گذشته شروع و تا تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.
وی نیاز استان به گوشت مرغ کشتار روز را روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن اعلام کرد و اضافه کرد : با توزیع مرغ منجمد مشکلی در تامین این مواد پروتینی در بازار این استان وجود نخواهد داشت و برای تسهیل در دسترسی،  توزیع در تمام فروشگاههای زنجیره ای و مواد پروتینی انجام می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با رایزنی های انجام شده، مرغ زنده از استان گلستان وارد می شود و کمبود جبران خواهد شد.

رصد و ثبت اطلاعات تولید و فروش گوشت مرغ 
داودزاده اجرای طرح رصد و ثبت اطلاعات تولید و فروش گوشت مرغ از مبدا ( کشتارگاه ) تا محل عرضه ( واحدهای صنفی ) در سامانه جامع تجارت و سامانه اداره پست( کد رهگیری ) را   رفع هر گونه مغایرت ها در آمار و اطلاعات اعلامی همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های صنعت، معدن و تجارت در میزان و مقدار مرغ کشتار شده و عرضه شده در بازار و نظارت و کنترل دقیق الکترونیکی و حذف بازرسی های فیزیکی و هزینه های مرتبط به آن را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این طرح  تیرماه در این استان نیز اجرایی شد 
براساس آخرین آمار در این استان  ۸۸  واحد تولید مرغ گوشتی با میانگین تولید سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن  فعالیت دارد که این واحدها صرفا توان تولید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از نیاز را دارند و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود که در سال های اخیر به دلیل نوسان بازار قیمت مرغ و گرانی نهاده ها به خصوص اوایل سال جاری، استان هایی چون خراسان شمالی که تولیدشان با مصرف همخوانی نداشت برای تامین نیاز گوشت مرغ با مشکلات زیادی مواجه شدند و ممنوعیت صدور مرغ مشکلات را مضاعف کرد.
هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا دو برابر افزایش یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

رفتن به بالا