رئیس بزرگترین هلدینگ کشاورزی اورال روسیه خواستار حضور دربازار ایران شد

 رئیس بزرگترین هلدینگ کشاورزی اورال روسیه خواستار حضور دربازار ایران شد
«الکساندر برستوف» رئیس بزرگترین هلدینگ کشاورزی و غذایی منطقه فدرال اورال روسیه خواستار سرمایه گذاری و همکاری مشترک با تجار و شرکت های ایرانی و همچنین حضور در بازار ایران شد.
: 1939

الکساندر برستوف در حاشیه دوازدهمین همایش روسیه و جهان اسلام و چهاردهمین نمایشگاه حلال با عنوان «روسیا حلال اکسپو» در کازان در گفت و گو با کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار ایرنا افزود: منطقه ما و ایران شرایط بسیار خوبی برای همکاری دارند اما تاکنون چنین ارتباطی برقرار نشده است.

وی گفت: در بازدیدی که سفیر ایران در روسیه از نمایشگاه ما داشت و با توجه به صحبت ها و هماهنگی هایی که انجام شد امیدواریم ارتباط ما و ایران با هم در زمنه تجارت مواد غذایی برقرار شود.

برستوف عصر مدرن را دوره رویکرد سیستمی نامید و گفت: در این شرایط کشورها با توجه به ظرفیت های مختلفی که دارند می نوانند با تجارت مواد غذایی و تبادل تجربیا موفق باشند از اینرو سیاست ما ارتباط با دیگر کشورهاست و علاقه مندیم در بازار ایران فعالیت داشته باشیم.

وی که معاون دومای دولتی ایالتی و  نایب رئیس کمیته مسائل کشاورزی منطقه چلیابینسک اورال روسیه است، گفت: محصولاتی در ایران وجود دارد که در روسیه مورد نیاز است و همنیطور برعکس ما می توانیم صنایع و محصولاتی که مردم ایران نیاز دارند را به بازار شما ارسال کنیم.

الکساندر برستوف در منطقه چلیابینسک که ریاست بزرگترین هلدینگ کشاورزی اورال جنوبی را به عهده دارد اظهار داشت: در شرایط بحران اقتصادی، مشارکت کشورها بخصوص در صنایع غذایی مهم است و روسیه و کشورهای همسایه و حوزه خزری از جمله ایران می تواند برای همه مفید باشد.

منطقه چلیابینسک یک منطقه صنعتی و کشاورزی توسعه یافته است که در مرز اروپا و آسیا قرار دارد و بخشی از منطقه اقتصادی فدرال اورال روسیه است.

برستوف اظهار داشت: با اینکه منقطه ما در  روسیه و همینطور ایران دارای ظرفیت های خوبی برای همکاری دز زمینه تبادل صنایع و محصولات کشاورزی، دامی و غذایی هستند اما هیچ تبادلی وجود ندارد و ما خواستار حضور درایران و همکاری های دو طرفه با شرکت ها و تجار ایرانی هستیم.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در چهاردهمین نمایشگاه حلال با عنوان «روسیا حلال اکسپو» در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان از غرفه های مهم این نمایشگاه بازدید کرد و در گفت و گو با مسوولان شرکت ها و صنایع غذایی روسیه و کشورهای منطقه که در این نمایشگاه حضور یافتند با توضیح ظرفیت های مختلف ایران در زمینه کشاورزی و دامی بر تبادل همکاری تاکید کرد.
 

رئیس بزرگترین هلدینگ کشاورزی اورال روسیه خواستار حضور دربازار ایران شد

براساس هماهنگی های انجام شده برخی از این شرکتها قرار است در جلساتی و دیدارهایی با سفیر ایران و گروه اقتصادی سفارت زمینه همکاری ها را بررسی کنند.

در حاشیه همین نمایشگاه و همایش اقتصادی ، «مراد زبارف» وزیر کشاورزی در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی و دامداری دو طرف خواستار برقراری همکاری گسترده با ایران شد که مورد موافقت سفیر کشورمان قرار گرفت و جلالی نیز برای برقراری این ارتباط در مرحله اول پیشنهاد تشکیل کارگروهی بین دو طرف و ایجاد مرکز تجاری ایرانیان و سرای ایرانی را برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی ایران را داد.

سفیر ایران گفت: در شرایطی که ایران و جمهوری تاتارستان ظرفیت های خوبی برای همکاری دارند ولی عملا دو طرف صادرات و وارداتی ندارند بنابراین تشکیل کارگروهی برای برقراری ارتباطات و آغاز همکاری ها ضروری است و سپس خواستار ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در کازان برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی کشورمان شد و در نتیجه زبارف وزیر تاتارستانی ضمن موافقت با تعیین کارگروه، پیشنهاد داد ایران در مجتمع بزرگ عرضه محصولات کشاورزی و دامی غرفه هایی را داشته باشد.

در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محصولات حلال از کشورمان  شرکت صنابع لبنی پگاه نیز حضور یافته بود.

دوازدهمین همایش بین المللی اقتصادی «روسیه- جهان اسلام» و چهاردهمین نمایشگاه حلال با عنوان «روسیا حلال اکسپو» بعد از چهار روز فعالیت در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه روز شنبه به کار خود پایان داد.

رفتن به بالا