مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت‌وگو با روستانیوز:

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پیگیر اجرای کامل قانون انتزاع باشد

 وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پیگیر اجرای کامل قانون انتزاع باشد
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره ویژگی‌های وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین ویژگی یک وزیر، در دسترس‌بودن آن است و این‌که از تشکل‌های بخش خصوصی به‌عنوان مشاوران اصلی خود استفاده کند تا به این وسیله بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی حل شو
: 1976

آرش نبی‌زاده در گفت‌وگو با کشاورزان پرس به نقل از «روستانیوز» توضیح داد: وزیر جهاد کشاورزی منتخب باید برای انتخاب معاونین خود نیز از نظر تشکل‌ها استفاده کند، زیرا آن‌ها تمام افرادی را که روی کار می‌آیند، به‌خوبی می‌شناسند و ممکن است وزیری که می‌آید، نتواند با تشکل‌های بخش خصوصی رابطه خوبی داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل حوزه ماهیان سردآبی در چند سال گذشته، دخالت‌های بی‌مورد وزارت جهاد کشاورزی بود که باعث عدم واگذاری تصدیگری به بخش خصوصی شد.
وی عنوان کرد: بسیاری از مسائلی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان با آن روبه‌رو هستند، مربوط به چند وزارتخانه است و به‌همین دلیل وزیر جهاد کشاورزی باید بتواند حق و حقوق تولیدکنندگان را مطالبه کند.
نبی‌زاده با بیان این‌که مسأله دیگر این است که وزیر جهاد کشاورزی آینده باید به‌طور جدی پیگیر اجرای قانون انتزاع باشد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون توانایی اداره امور تولیدکنندگان را نداشته و به‌دلیل این‌که وزرا دلسوز نبوده‌اند، این مسائل رخ داده است. در واقع، وزیر جهاد کشاورزی تا جایی که امکان دارد، باید وظایف را واگذار کند و تصدیگری‌های دولتی را کاهش بدهد؛ به‌عبارت دیگر، وزیر بیش‌تر باید به بخش نظارتی بپردازد و وظایف خود را واگذار کند

رفتن به بالا