استاندار بوشهر:

مساحت گلخانه‌های استان بوشهر ۵ برابر شد/ توسعه آبیاری نوین

مساحت گلخانه‌های استان بوشهر ۵ برابر شد/ توسعه آبیاری نوین
مساحت گلخانه‌های استان بوشهر ۵ برابر شد/ توسعه آبیاری نوین
: 2104

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت مربوط به شهرستان‌های دشتستان و تنگستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف هستیم.

وی تقویت حوزه درمان را یکی از مهمترین اولویت‌های استان طی چهار سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۴۰۰ تخت بیمارستانی طی این مدت به بیمارستان‌های استان بوشهر اضافه شده است.

استاندار بوشهر از اضافه شدن ۱۲۰ تخت ویژه درمانی به بیمارستان‌های استان طی چهار سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۸۰ دستگاه ونتیلاتور، چهار دستگاه سی تی اسکن و هشت دستگاه سونوگرافی به بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

توسعه راه‌ها

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حوزه راه به اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی هشت سال گذشته بیان کرد: ۲۰۲ کیلومتر بزرگراه در استان در حال ساخت است و ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اجرا داریم.

گراوند با اشاره به وضعیت مسکن مهر استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۶۳۲ واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۷۵ واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز تحولات بزرگی در استان ایجاد شده و سطح آبیاری نوین از ۲۲ هزار و ۸۴۸ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و امسال نیز دو هزار و ۲۷۸ هکتار آبیاری نوین در استان انجام شده است.

استاندار بوشهر گفت: طرح تحول کشاورزی دشتستان در سطح ۳۴ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در دشتستان اجرا می‌شود، فاز نخست این طرح در ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

توسعه صنایع فرآوری

وی اظهار داشت: دو هزار و۵۷۰ هکتار از طرح تحول کشاورزی در آب‌پخش و سعدآباد به پایان رسیده و در این دو منطقه آبیاری به شیوه نوین انجام می‌شود.

گراوند ادامه داد: طی هشت سال گذشته ظرفیت سردخانه‌های خرما در استان بوشهر از ۱۵ هزار تن به ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و ظرفیت صنایع بسته‌بندی و فرآوری نیز از ۴۵ هزار تن به ۹۰ هزار تن و ظرفیت کل سردخانه‌ها از ۵۴ هزار تن به ۱۱۵ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: طی هشت سال گذشته ظرفیت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در استان بوشهر از ۸۷ هکتار به ۴۳۰ هکتار رسیده است.

رفتن به بالا