رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی:

امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال وام خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد

امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال وام خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد
رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی به بهره‌برداران متقاضی پرداخت شد.
: 2265

به گزارش کشاورزان پرس، کامبیز عباسی سه شنبه شب در مراسم آغاز به‌کار هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی در گرگان اظهار داشت: افزایش سرمایه گذاری در پرداخت تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی، رونق تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: میانگین سالانه پرداخت برای سرمایه‌گذاری در افزایش ضریب مکانیزاسیون طی سال های اخیر ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که انتظار می رود این رقم امسال از میانگین سال های گذشته فراتر رود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در تامین تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی به بانک عامل برای ترمیم اعتبار در نیمه پایانی سال کمک کنند.

رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی همچنین گفت : در منشور توسعه صنعتی کشور باید گسترش ماشین آلات کشاورزی دیده شود که حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند کشاورزی را در رسیدن به این هدف یاری کند.

عباسی افزود: در منشور توسعه صنعتی کشور جایگاه صنعت ماشین‌های کشاورزی خالی است که تولیدات این بخش به عنوان تامین کننده امنیت غذایی باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی در صنعت ماشین آلات کشاورزی در حوزه لوازم و تجهیزات ۳۵۰ واحد ایرانی عرضه عمده و دارای استاندارد مشغول فعالیت بوده و از قابلیت رقابت با تولیدات سایر کشورها برخوردارند.

وی گفت: در زمان حاضر پیشرفت به دست آمده در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور بیش از ۸۶ درصد برنامه پیش بینی شده است و از طریق آن کاشت گندم و جو در سطح هشت میلیون هکتار با استفاده از ۶۲ هزار دستگاه انجام می شود.

وی افزود: ثمره افزایش مکانیزاسیون کشاورزی، کاهش مصرف بذر و خسارت کمتر به مزرعه ناشی از ناملایمات اقلیمی است.

رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت : در نیمه اول امسال از ۱۲ هزار پیش فاکتور صادر شده برای خرید تراکتور ۱۱ هزار تراکتور به متقاضیان تحویل داده شد.

وی گفت: گلستان استانی پیشرو در اجرای کشاورزی حفاظتی است و این استان را می توان به عنوان پایلوت تولید محصولات کشاورزی به روش نوین برای سایر مناطق کشور معرفی کرد.

هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی و صنایع وابسته به آن و سیستم های نوین آبیاری در محل دایمی نماشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان عصر سه شنبه به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

امسال در این نمایشگاه تخصصی کشاورزی تولید کنندگان ماشین های کشاورزی و خدمات وابسته به آن و سیستم های نوین آبیاری از ۱۵ استان کشور حضور دارند.

در این نمایشگاه ۷۲ تولیدکننده و صنعتگر، گروه های کالایی از جمله کمباین، تراکتورها و تجهیزات، ماشین های کشاورزی مزارع و باغبانی، ماشین های کشاورزی مزارع کوچک، سیستم های اتوماسیون، ماشین ها و سیستم های بسته بندی محصولات، ماشین آلات نگهداری محصولات، قطعات صنعتی، ماشین ها و سیستم های نگهداری و انبار محصولات، توربین های گندزدایی و ضدعفونی، ماشین های کارگاهی، ماشین های چمن زنی و تجهیزات، ادوات و دنباله بندها و سیستم های نوین آبیاری را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه کشاورزی طی چهار روز برگزاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای بازدید بهره برداران، صنعتگران، مسوولان دستگاه ها، کارشناسان و اساتید دایر است.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

رفتن به بالا