وزیر جهاد کشاورزی: بانک کشاورزی به سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی در اردبیل تسهیلات می‌دهد

وزیر جهاد کشاورزی: بانک کشاورزی به سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی در اردبیل تسهیلات می‌دهد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبات هشتمین سفر هیات دولت به استان اردبیل ، بانک کشاورزی آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل بویژه منطقه مغان اعلام می‌کند.
: 2450

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا ، سیدجواد ساداتی‌نژاد  روز جمعه در جریان سفر به شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان با اشاره به ضعف دشت مغان و منطقه اردبیل در کمبود صنایع تبدیلی و فقدان حلقه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این منطقه اظهارکرد: این منطقه متاسفانه از نبود صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه رنج می‌برد و تولید ثرورت و ارزش افزوده در این استان مقدور نیست.

وی افزود: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل اقدام کنند.

وی همچنین گفت: منطقه مغان با ظرفیت‌های بی‌بدیل و فوق‌العاده کشاورزی مستعد تولید بذر و نهال گواهی شده در تامین نیاز کشور و حتی حوزه صادرات است و با توجه به وضعیت و شرایط جغرافیایی منطقه مغان و اردبیل تاکید رئیس‌جمهوری تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر برنامه‌ریزی ویژه در این زمینه خواهد بود.

وی بیان کرد: تاکید رئیس‌جمهوری بر این است که کشت و صنعت مغان باید به روزهای اوج و گذشته خود برگردد و وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را با برنامه‌ریزی دقیق برای رشد ، توسعه و ارتقای آن متمرکز خواهد کرد.

وی رفع ضعف‌های اعتباری پایاب سد خداآفرین به عنوان ظرفیت بسیار خوب در تولید محصولات کشاورزی ، پیگیری و رفع سریع مشکلات زیرساخت گاز و برق مجتمع گلخانه‌ای مغان در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور و نیز توجه به مشکلات و مطالبات عشایر و مردم منطقه مغان در حوزه مالکیت اراضی از طریق تشکیل کارگروه ویژه را از جمله مصوبات سفر امروز به استان اردبیل ذکر کرد.

رفتن به بالا