برداشت ذرت علوفه‌ای از ۵۰ هکتار مزارع مه ولات

برداشت ذرت علوفه‌ای از ۵۰ هکتار مزارع مه ولات
مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات بیان کرد: کشت ذرت علوفه ای در مه‌ولات اردیبهشت ماه انجام می شود و عملیات برداشت این محصول تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
: 2470

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: برداشت محصول ذرت علوفه‌ای از ۵۰ هکتار زمین‌های زراعی این شهرستان آغاز شد.

ساربان همچنین در ادامه این خبر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار تن علوفه از زمین‌های زیرکشت این محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات در ادامه متذکر شد: کشت ذرت علوفه ای در مه‌ولات اردیبهشت ماه انجام می شود و عملیات برداشت این محصول تا نیمه آبان ماه ادامه دارد و سه دستگاه چاپر، کار برداشت مکانیزه این محصول را انجام می دهند.

وی همچنین تصریح کرد: از مزایای کاشت ذرت علوفه ای می توان به عملکرد مطلوب، زود رس بودن و مصرف آب کمتر اشاره کرد که با توجه به خشکسالی، کمبود خوراک دام و نیاز مبرم دامداران، علوفه برداشت شده از این مزارع به دامداران اختصاص می یابد.

ساربان در خاتمه یادآور شد: مه‌ولات مقام نخست سطح زیرکشت و تولید دو محصول پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیر کشت و تولید زعفران را در خراسان رضوی  در اختیار دارد و ۹۰ درصد اشتغال مردم این منطقه وابسته به بخش کشاورزی است.

رفتن به بالا