بیش از ۱۳۰ هزار تن چغندر قند در خراسان رضوی برداشت شد

بیش از ۱۳۰ هزار تن چغندر قند در خراسان رضوی برداشت شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تا کنون از سطوح زیر کشت چغندر قند در استان از ۳۵۰۰ هکتار ۱۳۱ هزار تن چغندر قند برداشت شده است.
: 2493

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایسنا غلامحسین ساربان در خصوص میزان برداشت چغندر قند در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی بعد از آذربایجان غربی دومین تولیدکننده چغندر قند در کشور است، در سال جاری ۲۲ هزار و ۵۰۲ هکتار چغندر قند در استان کشت شده که به دلیل خسارت جزئی وارده تنها حدود ۲۱ هزار و ۹۸۲ هکتار سطح سبز در استان داشته‌ایم.

وی افزود: برای این سطح بالغ بر ۷۴۲۵ نفر پیمانکار مشغول به کار شد و حدود ۷۱۸ هزار ۸۸۵ تن قرارداد بسته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از چغندر قند به صورت آزاد کاری کشت می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود یک میلیون تن چغندر قند در استان برداشت شود.

ساربان تصریح کرد: تا کنون و در کنار برداشت از ظرفیت زیر کشت استان ۴۴ هزار تن چغندر قند نیز از سه استان آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه به استان وارد و به کارخانه‌ها تحویل شده است.

وی عنوان کرد: خراسان رضوی هفت کارخانه چغندر قند فعال دارد که با احتساب یک کارخانه در شهرستان شیروان که بخشی از چغندر خود را از اینجا تهیه می‌کند، هشت کارخانه در اختیار داریم. در حال حاضر هر کیلو چغندر قند به مبلغ ۱۴۲۷ تومان خریداری می‌شود. متوسط عیار چغندر قند نیز ۱۷.۳۱ درصد و افت آن هم ۳.۱ درصد بوده‌ است و نسبت به سال قبل عیار چغندر قند بهتر شده است.

رفتن به بالا