بهره‌برداری از ۱۷۱۵ پروژه با فرمان وزیر جهاد کشاورزی

بهره‌برداری از ۱۷۱۵ پروژه با فرمان وزیر جهاد کشاورزی
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۱ با بکارگیری روش‌های جدید، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مضاعف می‌شود
: 3111

به گزارش  کشاورزان پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست مطبوعاتی دیروز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، محمد قربانی ضمن تشریح جزییات پروژه‌هایی که با فرمان وزیر جهاد کشاورزی به صورت مجازی افتتاح شد، اظهار داشت: از ۱۷۱۵ پروژه‌ای که با دستور وزیر جهاد کشاورزی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید، ۵۳ درصد آن مربوط به حوزه آب و خاک، ۲۱ درصد باغبانی، ۱۳ درصد تولیدات دامی و مابقی پروژه‌ها متعلق به حوزه عشایر، صنایع کشاورزی و حفظ نباتات است.

وی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را ۷۱۸۶ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های بخش باغبانی صورت گرفته است و بخش صنایع کشاورزی ۲۲ درصد، آب و خاک ۲۲ درصد و بخش تولیدات دامی ۱۸ درصد کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

قربانی اظهار داشت: استان‌های اصفهان با ۲۷۲ پروژه ۱۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۰۱ پروژه ۱۲ درصد و خراسان رضوی با ۱۶۳ پروژه ۱۰ درصد از کل این پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری، اصفهان با ۵۷۳ میلیارد تومان در رتبه نخست، سیستان با ۴۳۶ میلیارد تومان در رتبه دوم و خراسان رضوی با ۳۲۶ میلیارد تومان در رتبه سوم قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که نگاه توام با مناسب‌سازی زیرساخت‌های کشاورزی، حمایت از فعالیت‌های کشاورزی، کاهش ضایعات، مناسب‌سازی زمان تولیدات و تامین امنیت غذایی در مجموعه سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حاکم است که نتیجه آن ارتقای بهره‌وری خواهد بود.

رفتن به بالا