شرکت بازرگانی دولتی ایران

شاخص قیمت جهانی گندم از ۲۸۸ دلار به ۲۹۰ دلار در هر تن رسید.

شاخص قیمت جهانی گندم  از ۲۸۸ دلار به ۲۹۰ دلار در هر تن رسید.
قیمت جهانی گندم بر خلاف کاهش نرخ مبادی صادراتی روسیه، اتحادیه اروپا و فرانسه در هفته منتهی به هفتم فوریه ۲ دلار در هر تن افزایش یافت.
: 3131

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا شرکت بازرگانی دولتی ایران، شاخص قیمت جهانی گندم در هفته منتهی به ۷ فوریه از ۲۸۸ دلار (هفته گذشته) به ۲۹۰ دلار در هر تن رسید.

این افزایش شاخص در حالی اتفاق افتاد که قیمت گندم روسیه از ۳۳۲ به ۳۲۳ دلار در هر تن در هفته منتهی به ۷ فوریه رسید.

 قیمت گندم مبدا آلمان نیز از ۳۲۷ به ۳۲۵ دلار و اتحادیه اروپا نیز مانند روسیه افت ۹ دلاری داشت و ۳۲۷ دلار در هر تن قیمت را تجربه کرد. قیمت گندم فرانسه نیز از ۳۱۸ هفته گذشته دست‌ِکم کاهش ۶ دلاری را ثبت کرد.

 با وجود کاهش قیمت این محصول در مبادی روسیه آلمان، اتحادیه اروپا و فرانسه اما در هفته یاد شده قیمت گندم کانادا، استرالیا و آمریکا افزایشی شده تا شاخص جهانی را ۲ واحد بهبود دهد.

 بر اساس اخبار منتشر شده، صادرات گندم روسیه در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کانال ۲۶ میلیون تن کاهشی بود؛ اما پیش‌بینی شده روسیه که یکی از بزرگترین کشورهای تولید و صادرکننده این محصول در جهان است صادراتش تا پایان سال جاری به ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

 در هفته منتهی به ۷ فوریه شاخص قیمت جهانی ذرت و جو نیز افزایش یافت. ذرت  به ۳۰۴ دلار در هر تن و جو نیز با رشد ۶ دلاری به ۳۰۰ دلار در هر تن رسید.

رفتن به بالا