راه‌آهن دولتی اوکراین حمل‌ونقل برخی از کالاهای کشاورزی را محدود کرده

راه‌آهن دولتی اوکراین حمل‌ونقل برخی از کالاهای کشاورزی را محدود کرده
شرکت مشاوره‌ای APK اعلام کرد: شرکت راه‌آهن دولتی اوکراین به طور موقت حمل‌ونقل برخی از کالاهای کشاورزی از طریق گذرگاه‌های مرزی به لهستان و رومانی را محدود کرده و هیچ دلیلی برای محدودیت‌ها ارائه نکرد.
: 3525

به گزارش کشاورزان پر سبه نقل از  ایسنا، اوکراین، یکی از تولیدکنندگان عمده محصولات کشاورزی، بیشتر کالاهای خود را از طریق بنادر دریایی صادر می‌کرد، اما از زمان تهاجم روسیه مجبور به صادرات با قطار از طریق مرزهای غربی خود شد.

APK گفت: محدودیت‌ها برای جابه‌جایی کالا به لهستان از ۱۶ آوریل تا ۱۸ آوریل اعمال شده است و همچنین محدودیت‌هایی برای حمل‌ونقل غلات، دانه‌های روغنی و سایر محصولات غذایی وجود دارد.

میکولا سولسکی، وزیر کشاورزی اوکراین گفت که وظیفه اصلی این وزارتخانه یافتن راه‌های جایگزین برای صادرات غلات اوکراینی است زیرا این کشور میلیون‌ها تن کالاهای مختلف را برای صادرات در دسترس دارد.

به نقل از رویترز، سولسکی همچنین گفت ۱.۲۵ میلیون تن غلات و دانه‌های روغنی در کشتی‌های تجاری مسدود شده در بنادر اوکراین وجود دارد و ممکن است به زودی خراب شود. قبل از جنگ، اوکراین تا ۶ میلیون تن غلات و دانه‌های روغنی در ماه صادر می‌کرد اما در ماه مارس، صادرات به ۲۰۰ هزار تن کاهش یافت.

رفتن به بالا