سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه مدیریت کم آبی در اداره کل شیلات خوزستان

تشکیل کارگروه ویژه مدیریت کم آبی در اداره کل شیلات خوزستان
سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان اظهار داشت: آبزی پروری یک صنعت آب بر بوده و فرآیند پرورش ماهی در استخرها در تمام طول سال و به صورت ممتد در حال انجام است که در سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی، منابع آبی در دسترس محدود تر شد و چنانچه منابع آبی خوزستان به صورت بهینه مدیریت شوند، چالش خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.
: 3590

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از مهر ، مرتضی سوری ضمن بازدید از مزارع پرورش ماهی شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: میزان تولید ماهیان گرمابی خوزستان در سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن در سطحی معادل ۱۵ هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۹ بالغ بر ۷۲ هزار تن ماهی گرمابی در خوزستان برداشت شد و این کاهش تولید در استان متأثر از کاهش بارندگی‌ها، محدودیت‌های آبی، پایین آمدن کیفیت آب، کاهش تراکم ذخیره سازی و کاهش سطح زیر کشت مزارع بوده است.

سوری به سیاست‌های اداره کل شیلات خوزستان در شرایط کم آبی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محدودیت منابع آب شیرین در سطح استان وجود دارد، اولویت آب شیرین برای مصارف شهری لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت این اداره کل در راستای توسعه آبزی پروری در مناطق ساحلی و بهره برداری از آب‌های شور، لب شور، آب‌های نامتعارف و زه آب‌های کشاورزی و بازچرخانی آب و همچنین توسعه پرورش ماهی در قفس و آبزی پروری در دریا و خوریات است.

سوری از تشکیل کارگروه ویژه مدیریت کم آبی در اداره کل شیلات خوزستان خبر داد و افزود: این کارگروه به صورت مستمر و روزانه مسائل مرتبط با موضوع کم آبی در زیر بخش آبزی پروری را پیگیری می‌کند و توصیه‌ها و راهکارهای لازم را به بهره برداران ارائه می‌دهد.

وی گفت: مدیریت در تراکم کشت، بکارگیری روش‌های نوین آبزی پروری از جمله استفاده از پروبیوتیک ها و هواده‌ها به منظور بهبود کیفیت آب و بیمه محصولات آبزی پروری از مهم‌ترین توصیه‌های لازم به بهره برداران آبزی در این زمینه است.

رفتن به بالا