رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۱۸ هزار تن کیوی در سردخانه‌های استان گیلان موجود است

۱۸ هزار تن کیوی در سردخانه‌های استان گیلان موجود است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار تن کیوی در سردخانه‌های استان گیلان موجود است.
: 3607

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  ایلنا از رشت، صالح محمدی با اشاره به باغداران گیلانی امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی برداشت کرده‌اند، اظهار کرد: ارزش اقتصادی سه هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان هشت هزار و ۱۲۰ باغدار و شش هزار و ۴۱۴ هکتار باغ کیوی دارد، گفت: تالش، رودسر، آستارا، آستانه اشرفیه و رشت عمده‌ترین شهرستان‌های تولید کننده کیوی در گیلان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان‌های تالش، رودسر و آستارا بیشترین باغ کیوی در استان گیلان را دارا هستند، افزود: کیوی یکی از محصولات کشاورزی گیلان است که سالانه با صادرات این محصول ارز زیادی وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد محصول کیوی تولید شده این استان به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، ادامه داد: شرایط مطلوب و مساعد آب و هوایی، به عمل آمدن سریع محصول و سودآوری بالا برای تولیدکنندگان از جمله مهم‌ترین دلایل رونق تولید این محصول در استان گیلان است.

محمدی با اشاره به فعالیت ۸۵ سردخانه در استان گیلان، تصریح کرد: ۷۰ درصد سردخانه‌های گیلان مناسب نگهداری کیوی است.

وی با بیان اینکه شناسه دار کردن باغات کیوی در دست اقدام است، افزود: اتوماسیون آبیاری باغات کیوی، هرس به موقع در تابستان و زمستان و آبیاری باغات می‌تواند تأثیر گذار در کیفیت میوه باشد.

رفتن به بالا