مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

تولید گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده در زنجان

تولید  گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان اظهار داشت: برای نخستین بار در این شهرستان گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده تولید و روانه بازار می‌شود.
: 3639

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران به بهره‌برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی برای نخستین بار در شهرستان طارم در راستای اجرای طرح منظومه روستایی اشاره و اظهار کرد: طرح کشت گل محمدی برای نخستین بار در شهرستان طارم در فروردین سال ۱۴۰۰ باهمکاری طرح منظومه روستایی و اداره جهاد کشاورزی به وسعت پنج هکتار در روستای «دستجرده» کشت شد و در فروردین سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری رسید و در همین راستا دستگاهای فرآوری این محصول نیز در روستای دستجرده استقرار یافت.

وی با بیان اینکه، مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به تصویب نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است ، ادامه داد: اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی طارم از محل اعتبارات ملی در دست اقدام است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است، تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای ۷ هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

رفتن به بالا