توصیه های مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان به شالیکاران

ضرورت استفاده از پوشش پلاستیکی در خزانه

ضرورت استفاده از پوشش پلاستیکی در خزانه
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.
: 3678

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: تا به امروز ۴۴ درصد از شالیزارهای استان معادل ۱۰۲ هزار و ۵۱۰ هکنار زیر کشت نشاء برنج رفت که از این میزان ۷۵ درصد یعنی حدود ۷۷ هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت شد

ابراهیم اکبرزاده اظهار داشت: ٢٢۴ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان شامل ۹۴ درصد شخم اولیه شد ضمن لینکه خزانه گیری شالیزارهای استان نیز به ٩٨ درصد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت توجه شالیکاران به توصیه های کشت و کار افزود:از پوشش پلاستیکی در خزانه حتما  استفاده شود ضمن اینکه هوادهی خزانه به ویژه در ساعات گرم روز جدی گرفته شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی گیلان گفت: با توجه به اهمیت سازگاری نشاها با محیط مزرعه بهتر است طی ۱ تا ۲ روز قبل از انتقال نشاها به برداشتن پلاستیک اقدام شود و  قبل از انتقال نشاها به زمین اصلی حتما کل کود فسفاته "سیاه" و نیمی از کود پتاسه در مرحله شخم اولیه استفاده و حتما کودها براساس توصیه های سازمان جهادکشاورزی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستاتها  قرار گرفته شده ، به زمین داده شود.

اکبر زاده اظهار داشت: هنگام انتقال نشاها به زمین اصلی، مبارزه با علف های هرز توجه شود و حتما مصرف علف کش براساس دستورالعمل درج شده در روی علف کش انجام شود.

رفتن به بالا