رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی:

انتقال هرچه سریعتر دانش روز به کشاورزان اولویت جهاد کشاورزی

انتقال هرچه سریعتر دانش روز به کشاورزان اولویت جهاد کشاورزی
رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نتیجه انتقال دانش به کشاورزان را تولید پایداری محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری آنان دانست.
: 3717

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا،دکتر «علی‌اکبر مویدی» از تشکیل کاروان‌های ترویج این وزارتخانه در سطح کشور متشکل از محققان، کارشناسان، متخصصان موضوعی و همچنین افراد با تجربه و خبره استانی و کشوری با هدف کمک به آموزش بهره‌برداری بخش کشاورزی خبر داد.

وی افزود: این کاروان هر هفته یا ۲ هفته یکبار به یک استان سفر می کنند و در سرزمین های کشاورزی، باغی، شیلات و دامداری ها  دانش فنی روز را به کشاورزان و مدیران مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها آموزش و منتقل می کنند.

وی با اهمیت‌ترین بخش کارهای دانش‌بنیان و تحقیق را انتقال یافته‌های علمی به بهره‌برداران دانست و افزود: انتقال هرچه سریعتر دانش روز به کشاورزان یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی یکی از وظایف مهم و خطیر وزارت جهاد کشاورزی را حراست از امنیت غذایی کشور دانست و افزود: در بحث امنیت غذایی باید از مرحله تولید تا بازار مصرف براساس دانش و علم روز دنیا حرکت کنیم تا به خطر مواجه نشود.

مویدی در ادامه جمع آوری یافته های علمی تمام مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی  کشور در بخش های مختلف و انتقال آن به بهره برداران و کشاورزان را یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش بهره وری محصولات و نهایتا امنیت غذیی کشور عنوان کرد.

رفتن به بالا