سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی :

از افزایش قیمت برنج جلوگیری می‌کنیم

از افزایش قیمت برنج جلوگیری می‌کنیم
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت:با توجه به مشاهده افزایش قیمت نامتعارف برنج در بازار، سازمان جهاد کشاورزی از محل هزار تن برنج موجودی تنظیم بازار و توزیع آنها در سطح شهرستان‌ها، از افزایش قیمت جلوگیری کند.
: 3792

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از مهر، جواد اشرفی ادامه داد:ادامه داد: همچنین کمیته امنیت غذایی باید آنالیز دقیق قیمت گذاری ها، توزیع شکر، برنج و سایر مصوبات را به ما اطلاع دهد.

اشرفی بیان کرد: اگرچه چه نظارت و بازرسی بر بازار و برخورد جدی با اصناف متخلف، مطالبه عمومی است، اما باید خط خبری ویژه‌ای هم فعال شود تا در خصوص فعالیت اصنافی که شرافتمندانه، منصف و سالم کار می‌کنند و جمعیت حداکثری جامعه اصناف استان را هم شکل می‌دهند، اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی در خصوص توزیع شوینده‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بازرسی استان باید در امر نظارت بر توزیع شوینده‌ها ورود کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نامه دفتر معاون اول رئیس جمهور، بیان کرد: بر اساس این نامه، سازمان تعزیرات حکومتی با اصنافی که برای فروش با قیمت بیشتر نسبت به قطعه بندی گوشت مرغ اقدام می‌کنند، برخورد جدی و قضائی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این نامه، اگر قرار است کرایه‌های درون و برون شهری افزایش یابد، قیمت‌های پیشنهادی باید ارائه و در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم‌گیری شود.

اشرفی بیان کرد: از مراکز نظامی، آموزش عالی و درمانی تا اطلاع ثانوی خواستاریم از خرید گوشت گرم در بازار خودداری کنند تا در چرخه تأمین کالای اساسی استان با کمبودی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه ما نیاز این مراکز به گوشت گرم را تأمین می‌کنیم، افزود: با توجه به اعلام فرماندار سرایان و وجود دام مازاد با نرخ پایین‌تر در این شهرستان، سازمان جهاد کشاورزی ابتدا نیازهای شهرستان‌ها در خصوص گوشت گرم را احصاء و سپس نسبت به تأمین آن از سرایان اقدام کند.

رفتن به بالا