مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

احداث مزرعه دو هکتاری اسطوخودوس در اراضی شهرستان فامنین

احداث  مزرعه دو هکتاری اسطوخودوس  در اراضی شهرستان فامنین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین اظهار داشت:با هدف مدیریت منابع آب و ترویج کشت گیاهان دارویی، در اراضی شهرستان فامنین در سطح دو هکتار کشت گیاه دارویی اسطوخودوس انجام شده است.
: 3831

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس،  یزدان خزایی در این خصوص گفت: ما قصد داریم با فعالیت‌های اموزشی و ترویجی سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار دهیم. گیاه دارویی اسطوخودوس چند ساله و دارای سیستم ریشه ای عمیق و مقاوم به سرما و خشکی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: این گیاه علاوه بر مصارف درمانی به صورت سنتی و همچنین  کاربرد در صنایع دارویی و بهداشتی بصورت روغن و اسانس کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیز مزارع اسطوخودوس در زمینه صنعت گردشگری مورد استقبال قرار گرفته و توسعه کشت آن می‌تواند موجب رونق  گردشگری طبیعی  در شهرستان شود.

خزایی گفت: گسترش مزارع کشت گیاهان دارویی در کنار توسعه واحدهای گلخانه‌ای از جمله اهداف لازم برای مصرف بهینه آب ، حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش درآمد کشاورزان بخصوص در سال‌های کم ابی و خشکسالی است.

وی در پایان سخنانش خواستار توجه بیشتر کشاورزان منطقه به اهمیت تغییر الگوی کشت در راستای کشت محصولات کم‌آب‌بر و مدیریت منابع آب شهرستان شد.

رفتن به بالا