رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

آب آلوده‌ای از ایستگاه‌های پمپاژها وارد شالیزارهای استان نمی‌شود

آب آلوده‌ای از ایستگاه‌های پمپاژها وارد شالیزارهای استان نمی‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آب آلوده‌ای از ایستگاه‌های پمپاژها وارد شالیزارهای استان نمی‌شود.
: 3918

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، صالح محمدی روز دوشنبه در واکنش به پیگیری فیلم آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب و پسماندهای آلوده که توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد افزود: متولی آب وزارت نیرو و آب منطقه‌ای است، جهاد کشاورزی در واقع به عنوان مصرف کننده آب است.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ ایستگاه پمپاژ آب در گیلان از چاه ها و رودخانه ها پمپاژ می‌شود، اظهار داشت: آب آلوده‌ای از ایستگاه‌های پمپاژها وارد شالیزارهای استان نمی‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه جهادکشاورزی بهره بردار آب است و متولی آب نیست، گفت: البته اگر گزارشی مبنی بر ورود آب‌های آلوده در شالیزارها داده شود حتماً در حوزه جهاد کشاورزی ورود کرده و با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم.

محمدی اظهار داشت: در استانداری گیلان نیز جلساتی در حوزه آب برگزار می‌شود که یکی از مباحث آن همین موضوع است و در این ارتباط دستگاه‌ها باید پاسخ دهند. تمام تلاش این است که منبع آلودگی آب‌ها حذف شود تا شاهد همچین مواردی نباشیم.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

هر ساله بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت می‌شود که از این مقدار ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.

رفتن به بالا