رییس سازمان شیلات ایران:

به دنبال ارزان سازی قیمت آبزیان هستیم

به دنبال ارزان سازی قیمت آبزیان هستیم
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در شرایطی که سایر محصولات پروتئینی ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنند شرایط رقابت برای تولیدات شیلاتی بهبود یافته است.
: 3944

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، «سید حسین حسینی» در نشستی خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی درباره دلایل افزایش قیمت آبزیان بعد از مردمی سازی یارانه‌ها افزود:  با وجود اینکه بخش آبزیان جزو کالاهای اساسی قرار نداشت و برای تنظیم بازار آنها دولت دخالتی ندارد اما با شیلات به دنبال حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید قیمت های فعلی آبزیان گران نیست، به طوری که هزینه تمام شده آبزیان به ۷۰ هزارتومان رسیده که بخش عمده آن مربوط به خوراک است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا ۷۵ هزار تومان و ماهیان ریز مانند کیلکا ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان است و قیمت ماهی با توجه به هزینه تمام شده گران نیست. 

وی با بیان اینکه به دنبال ارزان سازی قیمت آبزیان هستیم اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید قیمت خوراک آبزیان کاهش یابد، به همین منظور براساس فعالیت های دانش بنیان به دنبال نهاده های جایگزین با قیمت‌های پایین تر هستیم.

وی تصریح کرد: در شرایطی که سایر محصولات پروتئینی ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنند شرایط رقابت برای تولیدات شیلاتی بهبود یافته است.

رفتن به بالا