یک تولید کننده محصولات سلامت محور در گفتگو با کشاورزان پرس:

تولید دانش بنیان باید دغدغه تمامی فعالان صنعت غذا باشد

تولید دانش بنیان باید دغدغه تمامی فعالان صنعت غذا باشد
« امیر کیاماری» مدیرعامل صنایع غذایی "درین کام"، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی " اگروفود" در گفتگو با کشاورزان پرس درخصوص موانع پیش روی تولیدکنندگان اظهار داشت: مهمترین مشکلی که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم، نوسانات قیمت مواد اولیه است؛ نوسانات باعث شده که قیمت تمام شده مشخصی وجود نداشته باشد و به همین دلیل تولیدکنندگان قادر به برنامه ریزی برای تولید بعدی نبوده و نمی‌توانند افق یک سال بعدی را ببینند.
: 3945

مدیرعامل این شرکت صنایع غذایی گفت: ما در تلاش هستیم هر روز محصول جدیدی را روانه بازار کنیم چرا که این تنوع هم برای مخاطب و هم تولیدکننده ارزشمند و سودآور است. هر اندازه سبد کالا متنوع‌تر باشد، طبیعتا دامنه فروش بیشتر می‌شود. اما در حال حاضر نوساناتی که در مواد اولیه از سلفون و کارتون گرفته تا چاپ و بسته بندی و موادی که برای تولید استفاده می‌شود، وجود دارد، کار را مشکل کرده است. بنابراین افقی که برای تولید در نظر داریم معمولا دو سه ماهه است چرا که قادر به پیش بینی برای قیمت گذاری  و تولید محصول جدید در آینده نیستیم.

این تولیدکننده در پاسخ به این پرسش خبرنگار "کشاورزان پرس" که از چه طریق می‌توان مبحث غذای سالم در کشور را همگانی کرد"؟ توضیح داد: در حال حاضر بحث استفاده از غذای ارگانیک، بحث روز کشورهاست. بعد از شیوع کرونا توجه به خوراک و نحوه تغذیه مورد توجه عموم قرار گرفت. این قضیه در سایر کشورهای پیشرفته از مدتها قبل رخ داده بود اما در ایران بعد از بحث کرونا مردم به ارزش تغذیه پی بردند و متوجه شدند این قضیه می‌تواند تأثیر موثری بر سیستم ایمنی بدنشان داشته باشد.

وی افزود: ما نزدیک به دو سال است که در حال تحقیق در این بازار هستیم و مشاهده کردیم که این خلاء در بازار ایران وجود دارد. در نتیجه اقدام به تولید محصولاتی کردیم که کاملا سلامت محور هستند.ما یک تیم تحقیق توسعه قوی داریم که در حال آنالیز رقبا و رصد معادل‌های خارجی است. به لطف خدا محصولی تولید کرده‌ایم که مشابهی ندارد و اصطلاحا محصول را ایرانیزه کرده‌ایم.

کیاماری در ادامه گفت: محصولات سلامت محور ما گروه‌های هدف مشخصی دارد، به طور نمونه محصولات مخصوص گیاهخواران، رژیم‌های مختلف و ... از محصولات سلامت محور مجموعه ماست و سعی کرده‌ایم تمامی سلیقه‌های غذایی را پوشش دهیم.

این فعال صنعت غذا در خصوص ضرورت تولید دانش بنیان در کشور اظهار داشت: ما قابلیت دانش بینان شدن را داریم و این موضوع در برنامه‌های آینده ما قرار دارد. این قضیه اهمیت زیادی در صنعت غذا دارد و ما هم سعی در تولید محصولات بر مبنای علمی داریم. به عقیده من تولید دانش بنیان باید دغدغه تمامی فعالان صنعت غذا باشد چرا که سلامت غذا از مولفه‌های اصلی امنیت غذایی است.

وی در انتها با بیان این موضوع که صادرات دغدغه اصلی اغلب تولیدکنندگان است؛ گفت:  در رابطه با محصولی که ما تولید می‌کنیم و با توجه به ارزش افزوده‌ آن و به خاطر اختلاف ریالی و دلاری که وجود دارد،   این محصول پتانسیل صادراتی بسیار بالایی دارد، لیکن نیاز به اندکی حمایت از جانب مسئولان داریم . به نظر من با حمایت از تولیدکنندگان در جهت فعالیت‌های صادراتی، مسیر فعالیت تسهیل می‌شود و قطعا شاهد اتفاقات مثبتی در آینده خواهیم بود.

 

رفتن به بالا