سرپرست اداره کل شیلات استان گلستان :

300 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره شده در مجتمع پرورش میگو گمیشان بیمه شده اند

300 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره شده در مجتمع پرورش میگو گمیشان بیمه شده اند
سرپرست اداره کل شیلات استان گلستان گفت:بهره بردارانی که تا کنون موفق به ذخیره سازی نشدند هر چه سریع تر نسبت به تامین بچه میگو اقدام نمایند چرا که طبق توافق نظر شیلات و دامپزشکی زمان ذخیره سازی میگو در استان به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
: 3999

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایلنا، اسماعیل جباری اظهار کرد: تاکنون 300 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره شده در مجتمع پرورش میگو گمیشان بیمه شده اند و قطعا بیمه نمودن باقی مزارع و بچه میگوها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پاک بودن مجتمع پرورش میگو گمیشان و جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا به این مجتمع برای ما یک اصل مهم است.

وی گفت: بررسی  و تست عوامل بیماری زا موجود در  منابع آبی مجتمع جهت اطمینان از سلامت بچه میگو ها توسط دامپزشکی استان  هر 15 روز یکبار انجام گرفته و به کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو ارائه شود.

وی با اشاره به عدم تمدید زمان ذخیره سازی بچه میگو در مزارع استان، تصریح کرد: بهره بردارانی که تا کنون موفق به ذخیره سازی نشدند هر چه سریع تر نسبت به تامین بچه میگو اقدام نمایند چرا که طبق توافق نظر شیلات و دامپزشکی زمان ذخیره سازی میگو در استان به هیچ وجه قابل  تمدید نیست.

 جباری در پایان با بیان اینکه مهم ترین دغدغه شیلات، رفع مشکلات پرورش دهندگان و رونق تولید استان است بیان داشت: اداره کل شیلات با تمام توان  جهت رفع  موارد و مشکلات  پیگیری  های لازم را انجام می دهد و یقینا مواردی مثل تامین اب مناسب و تکمیل زیر ساخت فاز 1 مجتمع میگو، بر گزاری دوره های اموزشی مناسب  برای سطوح مختلف  بهره برداران و دیگر مسائل و مشکلات موجود در این حوزه در دستور کار قرار می گیرد.

رفتن به بالا