رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان خبر داد:

آماده سازی شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان

آماده سازی شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از آغاز فعالیت شبکه تجاری کشاورزی (حذف واسطه ها) تا 10 روز آینده در استان خبر داد.
: 4026

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری آریا، قربانعلی روشنی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان یکی از مشکلات کشاورزان را فروش محصول در زمان برداشت عنوان کرد و گفت: متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌شود، اما همین محصول با قیمت بالاتری به دست خریدار می‌رسد.

روشنی با بیان اینکه عرضه محصولات تولیدی کشاورزان در سامانه‌­های مجازی امروزه در بسیاری امور کارگشاست، افزود: ماه‌هاست با یک شرکت دانش‌بنیان روی این موضوع کار کردیم و زیرساخت­‌های لازم برای فروش محصولات کشاورزی در سامانه‌­های مجازی تهیه شد که کار خرید و فروش تمام اقلام بخش کشاورزی در آنجا انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به اینکه 60 کشور دنیا در حال بهره‌برداری از این سامانه­‌های مشابه «اگرینیتو» هستند، افزود: تولیدکننده در این سامانه میزان تولید خود را در سامانه مربوطه بارگذاری می­‌کند و فرآیند خرید و فروش بدون حضور واسطه انجام می­‌شود و منافع تولیدکننده در شبکه تجاری کشاورزی حفظ می‌­شود، عرضه‌کننده و تولیدکننده می‌توانند در این شبکه تهاتر کالایی را انجام دهند البته اعتبارسنجی هم در این شبکه مطرح است و با توجه به فروش محصول تولیدکننده می‌­تواند اقدام به خرید تهاتر کند.

روشنی در ادامه با توصیف «اگرینیتو» بعنوان شبکه‌­ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، گفت: این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و نهاده­‌های کشاورزی زمینه را برای حذف واسطه­‌ها و خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه تسهیل می‌­کند.

وی در خصوص کیفیت محصولاتی که در سامانه «اگرینیتو» ارائه می‌­شود نیز تصریح کرد: در هر ده و دهستان، کیفیت محصولات توسط یاری‌گر کشاورزی یا کارشناس مربوطه که انتخاب شده تأیید می‌شود و همچنین در سامانه «اگرینیتو» نهاده­‌هایی، چون کود و سم نیز خرید و فروش خواهد شد.

رفتن به بالا