مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

به هر کشاورز ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود

به هر کشاورز ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: به هر کشاورز خسارت دیده هم ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.
: 4031

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایلنا، امیر مرادی در جلسه ستاد بحران آب شهرستان املش با اشاره به کم آبی نقطه‌ای در شالیزار‌های گیلان گفت: فرصت بیمه شالیزار‌ها تا ۱۵تیر تمدید شده است و خسارت ناشی از خشکسالی فقط به شالیکارانی تعلق می‌گیرد که شالیزارهایشان را بیمه کرده باشند و تا ۷۰ درصد خسارت از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود.

امیر مرادی افزود : پارسال ۶۴ میلیارد تومان غرامت خسارت به کشاورزان گیلانی پرداخت شد.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان هم گفت: امسال از مجموع ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ، ۷۴ میلیارد تومان آن به ۷ هزار و ۵۰۰ کشاورز پرداخت شد و بقیه هم در حال توزیع بین کشاورزان است.

مدیر کل مدیریت بحران گیلان گفت: به هر کشاورز خسارت دیده هم ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

محمدجواد خانی پور ، معاون بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای حفر یک حلقه چاه عمیق حداقل ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

بهمن علیزاده ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : ۸۰ نقطه بحرانی در گیلان به لحاظ تامین آب کشاورزی و ۱۴هزار و ۲۰۰هکتار شالیزارِ دارای تنش آبی داریم و برای خرید موتور پمپ ، تسهیلات بانکی با ۱۵درصد سود اعطا می‌شود که ۳ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

مختار رضایی ، فرماندار املش هم در گزارشی اعلام کرد شهرستان املش به لحاظ تامین و ذخایر منابع آبی اعم از آشامیدنی و کشاورزی بسیار فقیر است و نیاز به حمایت‌های اعتباری بیشتر در زمینه اجرای طرح‌های تامین و انتقال آب دارد.

در این جلسه مصوب شد با همکاری دستگاه‌های مرتبط ۵ حلقه چاه عمیق در روستا‌های دارای تنش آبی شدید از قبیل چهارده سفلی، چَلارَس، شیخ آباد، سورکوه و سفیداربُن حفر شود و مجوز حفر برای دو حلقه چاه در اشکیت و شکرپس صادر شود

رفتن به بالا