مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت:

گردشگری شیلاتی ظرفیت بالایی در درآمدزایی استان دارد

گردشگری شیلاتی ظرفیت بالایی در درآمدزایی استان دارد
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: گردشگری شیلاتی یکی از بخشهای با ظرفیت بالای درآمدزایی، اشتغالزایی، بازاریابی و عرضه مناسب آبزیان محسوب می‌شود و آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع آبزی پروری، ظرفیتی کم‌نظیر در این حوزه را داراست .
: 4106

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری صداو سیمای آذرباییجان شرقی، قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مجموعه گردشگری در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق هشترود با ظرفیت 10 میلیون مترمکعب آب ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی گرم آبی است و میزان تولید ماهی با آب این سد بیش از 7  تن در سال است.
وی افزود: با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری قرار دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خواهد شد و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز گردشگری شهرستان با ایجاد تفریحاتی سالم قایقرانی، ماهیگیری با قلاب،  عرضه زنده  و پخت صحرایی آبزیان  با ایجاد ارزش افزوده و نهایتاً سود بیشتر به ارائه خدمات می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری شیلاتی یکی از بخشهای با ظرفیت بالای درآمدزایی، اشتغالزایی، بازاریابی و عرضه مناسب آبزیان  محسوب می‌شود و آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع آبزی پروری، ظرفیتی کم‌نظیر در این حوزه را داراست .
جعفروند با اشاره به ظرفیتهای گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود گفت: این شهرستان در 120 كیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده و از جمله شهرستان‌های با ظرفیت در حوزه کشاورزی و شیلات است که در راستای رونق بخشی به گردشگری در آن محدوده اقدام به صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی شده است .
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با ابراز امیدواری از افزایش تفرجگاههای شیلاتی  اظهار کرد: با امضاء تفاهم نامه فی ما بین فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود  توسعه صنعت شیلاتی و گردشگری همزمان دراین منطقه میسر خواهد شد .

رفتن به بالا