معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:

برای هر هکتار کشت سویا 60 میلیون ریال بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود

برای هر هکتار کشت سویا 60 میلیون ریال بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای آبیاری نوین تسهیلات 85 درصدی در نظر گرفته شده است. در این راستا آبیاری جدیدی با عنوان زیرسطحی وجود دارد که هدر رفت آب را به کمتر از 10 درصد می رساند و میزان بهره‌گیری از زمین را نیز افزایش می‌دهد.
: 4146

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایلنا، محمد قربانی در جریان سفر به شهرستان خنداب در جمع بهره برداران بخش کشاورزی شهر جاورسیان، افزود: در ارتباط با قیمت گذاری گوشت، لازم است این موضوع ابتدا در ستاد تنظیم بازار مشخص و سپس تأیید شود.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام، خرید انواع دام سبک به قیمت 800 تا 850 هزار ریال را از دامداران آغاز کرده است. این موضوع نیز با نظارت گسترده انجام می‌شود تا بتوان تعادل در حوزه خرید دام و تولید گوشت ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کیفیت سم و کود کشاورزی در دستور ویژه وزیر جهاد کشاورزی قرار دارد تا از تمام سم و کودهای موجود در بازار نمونه آزمایشی گرفته شود و کارخانه های کم فروش و بی کیفیت جریمه شوند.

قربانی تصریح کرد: در ارتباط با کمک به سرمازدگی محصولات کشاورزی، 2 محل برای پرداخت خسارت سرمازدگی شامل بیمه و تسهیلات تبصره خ ماده 33 به مبلغ 2500 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: سال آینده به ازای هر هکتار کشت گندم 40 میلیون ریال و برای هر هکتار کشت سویا 60 میلیون ریال بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود. همچنین برای داربستی کردن باغات انگور و آبیاری نوین این باغات نیز تسهیلات ویژه در نظره گرفته شده که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: برای آبیاری نوین تسهیلات 85 درصدی در نظر گرفته شده است. در این راستا آبیاری جدیدی با عنوان زیرسطحی وجود دارد که هدر رفت آب را به کمتر از 10 درصد می رساند و میزان بهره‌گیری از زمین را نیز افزایش می‌دهد.

قربانی درباره قطع برق بهره‌داران بخش کشاورزی ابراز داشت: طبق مصوبه وزارت نیرو قطع برق در واحدهای پرورش ماهی، مرغداری و گاوداری ها انجام می‌شود و در بخش زراعت و باغ بانی قطع برق باید با هماهنگی بهره بردار انجام شود.

خشکسالی، کم‌آب شدن قنوات، سرمازدگی محصولات کشاورزی، عدم پرداخت خسارت سرمازدگی، قطع برق، گران شدن خوراک دام، فروش محصولات به قیمت ارزان، حضور دلالان و بیمه کشاورزان از جمله مشکلات بهره برداران خنداب کشاورزی خنداب بود که در این نشست از سوی کشاورزان مطرح شد.

رفتن به بالا