معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد::

اختصاص ۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی

اختصاص ۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی
معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: یکی از بازیگران مهم زیست‌بوم نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند که به عنوان بخش خصوصی در حال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. این صندوق‌ها در سه شکل استانی، تخصصی و دانشگاهی در حال انجام کارویژه‌های خود هستند.
: 4147

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی،کتر سیاوش ملکی‌فر با اشاره به اینکه عمده شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین برق و مخابرات مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: در حوزه کشاورزی و صنایع زیستی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نزدیک به ۳۰۰ شرکت است. باید بگوییم که این تعداد شرکت فعال در این حوزه تناسبی با ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی در سطح کشور ندارد و بر همین اساس صندوق نوآوری به همراهی دیگر بازیگران زیست‌بوم نوآوری ساز و کاری را برای افزایش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی طراحی کرده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: یکی از بازیگران مهم زیست‌بوم نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند که به عنوان بخش خصوصی در حال حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. این صندوق‌ها در سه شکل استانی، تخصصی و دانشگاهی در حال انجام کارویژه‌های خود هستند.

ملکی‌فر اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد فعالیت در حوزه شیلات را دارند می‌توانند روی حمایت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری مستقر در استان‌های ساحلی حساب کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته صندوق پژوهش و فناوری تخصصی کشاورزی نیز تأسیس شده است که می‌تواند حمایت‌های شایانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فناور این حوزه به عمل آورد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار، میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این حرف به این معنا نیست که شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر نیازی به تأمین مالی ندارند بلکه نیاز آن‌ها نیز با خودشان بزرگ‌تر شده است. ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز کار شرکت‌های دانش‌بنیان تا وقتی که وارد بورس شوند کنار آن‌ها هستیم.

ملکی‌فر میزان ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را ۴۳۲ میلیارد تومان خواند و بر این نکته نیز تاکید کرد که با حمایت‌هایی که صندوق نوآوری از صندوق پژوهش و فناوری کشاورزی کرده است، بضاعت مهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: تاکنون در ۶ رویداد از هیأت‌های تجاری خارجی دعوت کرده‌ایم تا برای مذاکره و بازدید از محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد گفتگو شوند.

رفتن به بالا