تلف شدن 44 میلیون پرنده در آمریکا

تلف شدن 44 میلیون پرنده در آمریکا
همزمان با نزدیک شدن به روز عید شکرگزاری، شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا موجب شده است قیمت بوقلمون به عنوان اصلی‌ترین کالای مصرفی در این عید افزایش یابد.
: 4257

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فوربس، شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان فقط در شهر میکر در ایالت مینه سوتا موجب شده است 180 هزار بوقلمون معدوم شوند.

آنفلوآنزا پرندگان هم اکنون در غرب مینیاپولیس همچنان در حال قربانی کردن پرندگان است و گفته می‌شود تاکنون به معدوم‌سازی و از دست رفتن 44 میلیون پرنده از جمله 4.5 میلیون بوقلمون در سراسر آمریکا منجر شده است. در کنار این بحران رسیدن تورم آمریکا به بالاترین میزان 40 سال گذشته موجب دو برابر شدن قیمت گوشت در این کشور شده است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که شاهد تداوم بحران شیوع آنفلوانزای مرغی در آمریکا باشیم، عید شکرگزاری امسال قیمت بوقلمون بیشتر از اینها افزایش خواهد یافت.

البته کارشناسان معتقدند افزایش قابل توجه قیمت نهاده‌های دامی در کنار بالا رفتن قیمت سوخت از جمله دلایل دو برابر شدن قیمت گوشت بوقلمون در آمریکا بوده است.

والتر کانیش، یک بانکدار آمریکایی که در زمینه کالاهای اساسی حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند می‌گوید: آمارهای وزارت کشاورزی نشان‌دهنده پایین آمدن قابل توجه میزان گوشت بوقلمون یخ‌زده در انبارهای آمریکاست.

اکثر گوشت بوقلمونی که مردم آمریکا در روز عید شکرگزاری مصرف می‌کنند در طول سال کشتار شده و به صورت یخ‌زده نگهداری می‌شود.

کانیش افزود: با افزایش قیمت بوقلمون معتقدیم شاهد کاهش مصرف گوشت این پرنده در تعطیلات شکرگزاری خواهیم بود.

گفته می‌شود؛ قیمت گوشت بوقلمون در سوپرمارکت‌ها و پروئتینی‌های آمریکا نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته و به معادل کیلویی 6.6 دلار رسیده است.

کارمن آلیسون، معاون مدیرکل و کارشناس اقتصادی موسسه نی‌یل‌سن آی‌کیو، می‌گوید: گوشت یکی از کالاهایی است که بیشترین تأثیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از افزایش تورم در آمریکا داشته است.

رفتن به بالا