الگوی کشت از اقدامات جسورانه دولت سیزدهم است/شیوه نامه صادرات دام فسادزا بود

الگوی کشت از اقدامات جسورانه دولت سیزدهم است/شیوه نامه صادرات دام فسادزا بود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح الگوی کشت یکی از اقدامات جسورانه دولت سیزدهم است، گفت: شیوه نامه صادرات دام فسادزا بود که در این دولت اصلاح شد.
: 4302

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس روز گذشته در برنامه رونمایی از الگوی کشت محصولات کشاورزی اعلام کرد: هیچ دولتی در 40 سال گذشته نتوانست الگوی کشت را اجرا کند، اما در این دولت بالاخره اجرایی شد.

نایب رئیس مجلس پیشنهاد کرد که برای استان‌هایی که در اجرای این الگو تشویق های ویژه ای منظور شود، زیرا سال پایه است و اگر جدی در نظر گرفته نشود، اجرای آن در سالهای آینده هم دچار سستی می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد 30 درصد جامعه کشور به این طرح وابسته خوهد بود، گفت: بنابراین ضروری است که همه در این زمینه همکاری کنند و مجلس هم آمادگی خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح اعلام  می‌کند.

مصری تاکید کرد: که دولت رئیسی به اقدامات جسورانه دست می‌زند که اجرای الگوی کشت یکی از اینها است.

وی از شیوه نامه صادرات دام زنده هم قدردانی کرد که به گفته ایشان در سالهای گذشته باعث ایجاد رانت و فساد در کشور شده بود.

نایب رئیس مجلس تصریح  کرد که در برای وزیر جهاد گذشته حتی کپی چک های فساد صادرات دام زنده را هم دادم اما کاری انجام نشد و به این دلیل پایم را به این وزارتخانه نمی گذاشتم.

اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی، دیروز در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی و سند کشت محصولات استانها در سال زراعی 1401-1402 ابلاغ شد.

رفتن به بالا