دست رد مکزیک به محصولات تراریخته وارداتی از آمریکا

دست رد مکزیک به محصولات تراریخته وارداتی از آمریکا
مکزیک با نپذیرفتن محصولات تراریخته وارداتی از آمریکا با کشاورزان خارج از کشور قرارداد تولید محصولات غیر تراریخته می‌بندد تا از آنها وارد کند.
: 4350

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس،‌ معاون وزیر کشاورزی مکزیک اعلام کرد که این کشور با آمریکا، آرژانتین و برزیل قرارداد بسته تا محصولات غیر تراریخته تولید کنند و این محصولات را از آن‌ها وارد خواهد کرد.

به گفته این مسئول، ممنوعیت واردات محصولات تراریخته ذرت از آمریکا هم قرار است تا سال ۲۰۲۴ تداوم یابد نیاز به اصلاحاتی دارد که هنوز اصلاح نشده است.

«سوارز» گفته است که واردات ذرت دامی که به مصرف حیوانی می رسد از کشور آمریکا به نصف رسیده و تا سال ۲۰۲۴  واردات محصولات تراریخته از آمریکا هم ممنوع است.

وی تاکید کرد برای تامین کسری نیاز داخل قراردادی با کشاورزان خارج از کشور تحت عنوان کشتهای فراسرزمینی منعقد کرده که از آنها خریداری خواهدکرد به شرطی که محصول غیر تراریخته تولید کنند.

معاون وزیر کشاورزی مکزیک در عین حال تاکید کرد که گزینه های زیادی برای واردات محصول از آمریکا وجود دارد که در صورت نیاز انجام خواهد شد.

محصولات تراریخته محل بحث در بین متخصصان وکارشناسان است عده ای مخالف و برخی موافق مصرف انسانی آن هستند و معتقدند می تواند منشاء بیماریهای زیادی در انسان باشد که از مشکلات جنین،‌ سرطان و غیره را شامل می شود.

به همین دلیل برخی کشورها هم به عنوان موافق و مخالف دسته بندی شده اند که مکزیک از مخالفان سر سخت استفاده از محصولات تراریخته در دنیا است.

رفتن به بالا