لزوم افزایش بهره‌وری محصولات راهبردی کشاورزی/ جلسه ماهانه وزارت جهاد و بسیج برای رصد طرح‌ها

لزوم افزایش بهره‌وری محصولات راهبردی کشاورزی/ جلسه ماهانه وزارت جهاد و بسیج برای رصد طرح‌ها
رئیس سازمان بسیج در مراسم امضای توافقنامه با وزارت جهاد کشاورزی بر تمرکز روی افزایش بهره‌وری بر محصولات راهبردی و مزیت‌دار کشاورزی تأکید کرد.
: 4454

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم امضای توافقنامه با وزیر جهاد کشاورزی در مورد طرح ارتقای بهره‌وری در محصولات اساسی کشاورزی با افزود:‌ بحران آب یکی از بحران‌های کشور ما است که تنها به کاهش نزولات جوی سالهای اخیر مربوط نیست، بلکه یک ویژگی طبیعی در اعصار گذشته است.

وی همچنین گفت: شروع فصل جدیدی از جهاد خدمت در عرصه کشاورزی مورد تأکید بسیج در شرایط پیش‌رو است و ما با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی در حال اجرای این طرح هستیم.

سردار سلیمانی همچنین گفت: طرح‌های بسیج به صورت مردم‌پایه، علمی و با استفاده از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای روز انجام می‌شود و آغازگر امر مهمی از جمله امنیت غذایی هستیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد: لازم است قراراگاه‌هایی برای امنیت غذایی شکل گیرد. با استفاده از مسئولان جهادکشاورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی بر اساس اهداف توافقنامه مسائل را پیگیری و رصد کنیم.

رئیس بسیج مستضعفین همچنین از همکاری وزارت جهاد کشاورزی براساس توافقنامه‌ها در بخش منابع طبیعی، جنگلها، مراتع یاد کرد و گفت: در این زمینه ده‌ها میلیون نهال برای ذخیره آب و خاک در کشور کاشته می‌شود. همچنین در حوزه اقتصاد دریا ظرفیت‌های مناسبی در کشور وجود دارد که باید از شرایط به گونه‌ای استفاده کنیم که از مشکلات عبور کنیم و رضایت ملت ایران افزایش یابد.

سردار سلیمانی با اشاره به نوسانات اخیر ارزی و کاهش ارزش ریال گفت: راهکار آن افزایش تولید است وگرنه سیاست‌های پولی در درازمدت نمی‌تواند راهکار باشد. باید تمرکز بر روی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مردم‌محور داشته باشیم.

وی بخش‌های دامداری، باغداری و کشاورزی را برای تحقق امنیت غذایی و افزایش تولید ناخالص ملی مهم دانست و گفت: باید همه ظرفیت‌ها به میدان بیایند و اجزای مثلث در کنار هم قرار گیرند تا به اهداف امنیت غذایی برسیم.

به گفته رئیس بسیج مستضعفین با اجرای طرح همکاری بسیج و جهاد کشاورزی امیدواریم سال 1402 شاهد گسترش طرح بزرگ در بخش‌های کشاورزی کشور باشیم و زودتر از برنامه هفت‌ساله تدوین شده به اهداف مورد نظر طرح دست پیدا کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه‌های منظم ماهانه بین وزارت جهاد کشاورزی و بسیج برای رصد پیشرفت طرح‌ها برگزار می‌شود.

در این نشست، سردار جلیل آبرومند مسئول هماهنگ‌ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هم گفت: ما برای اجرای این طرح‌ها از ظرفیت مردم به صورت هوشمند باید استفاده کنیم. امید است دوستان ما در بسیج از ظرفیت‌ها در سراسر کشور برای گره‌گشایی از مسئله تولید کشاورزی و افزایش بهره‌وری استفاده کنند.

سردار آبرومند همچنین گفت: وظیفه ما دنبال‌گیری کارها و پیشرفت پروژه‌ها است و اگر گره‌هایی در مسیر کار وجود دارد باید برطرف کنیم و از دوستان می‌خواهیم زمانبندی دقیق اجرای طرح‌ها را در بازه‌های سالانه و سه ماهه مشخص کنند که بدانیم در هر مرحله چقدر پیشرفت داشته‌ایم.

رفتن به بالا