امیدواری به آغاز طرح کشت 10 میلیارد درخت در سال آینده/ظرفیت تامین نهال کشورهای همسایه‌ها را هم داریم

امیدواری به آغاز طرح کشت 10 میلیارد درخت در سال آینده/ظرفیت تامین نهال کشورهای همسایه‌ها را هم داریم
وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه ظرفیت تولید 450 میلیون اصله نهال در کشور وجود دارد، گفت:‌ امیدواریم که در هفته منابع طبیعی سال آینده طرح کشت 10 میلیارد درخت را در کشور کلید بزنیم.
: 4619

به گزارش ک فارس، وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اعلام کرد: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شد و برای این کار سالانه 250 میلیون نهال در کشور کشت می‌شود و طی 4 سال این طرح نهایی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت تولید نهال در کشور بالا است، گفت: ظرفیت تولید سالانه 450 میلیون نهال در کشور وجود دارد و برای اجرای آن هیچ پولی از دولت گرفته نمی‌شود.

ساداتی‌نژاد از راه‌اندازی سامانه‌ درختکاری خبر داد و گفت: توسط جی پی‌اس این سامانه روی نقشه کشور مشخصات هر درخت، نام گونه و کارنده آن مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی نگرانی‌هایی درباره تأمین آب طرح درختکاری دارند گفت: جالب است بدانید که آبیاری این درختان توسط آب‌های سبز و خاکستری انجام می‌شود و به منابع فعلی آب فشاری وارد نمی‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در هفته منابع طبیعی سال آینده با توجه به برنامه‌ای که تمام کشورها برای درختکاری دارند و مردم کشور ما هم عاشق درختان هستند طرح کاشت 10 میلیارد اصله درخت در کشور کلید می‌خورد.

*نهال مورد نیاز کشورهای همسایه را هم تامین می‌کنیم

در ادامه این مراسم عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 11 اقلیم از 13 اقلیم دنیا در ایران وجود دارد و 5 منطقه رویشی مهم داریم برای اجرای نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت کمیته‌های علمی،‌اجرایی، اطلاع‌رسانی و کارگروه‌های مختلف مشخص شده و ظرفیت‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه برای کشت یک میلیارد درخت 2500 هکتار عرصه نیاز است، گفت: نوع گونه‌ها و مکان‌های کشت هم کاملا مشخص شده است سندهای پشتیبانی از نظر علمی،‌کارشناسی، پژوهشی و ایده‌های صاحبان نظر برای اجرای این طرح وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید نهال در کشور وجود دارد گفت:‌حتی آماده هستیم نهال‌های مورد نیاز همسایه‌ها را تأمین کنیم و زیرساخت‌های کشت نهال در کشور آماده شده است.

رفتن به بالا