معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تولید و دانش بنیان خاطر نشان کرد: هنرستانهای کشاورزی باید به سمت دانش بنیان و نسل چهارم شدن مدارس برود بنابراین فارس بعنوان استان پایلوت هنرستانهای کشاورزی دانش بنیان کشور انتخاب شد.
به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، فرشید قاسمی در همایش روسا، معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه و گروههای آموزشی متوسطه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:هر تحولی باعث میشود که افراد برای تحول بعد آماده شوند پس بر این اساس تحول در همهی جنبهها ایجاد میشود
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بنابراین باید اقدامات تحولی با توجه به سند تحول بنیادین انجام شود.
قاسمی هدف مدارس را به چهار مورد تقسیم کرد و گفت: هدف مدارس نسل اول آموزش و صدور مدرک است.
وی افزود: مدارس نسل دوم پژوهش و همچنین مدارس نسل سوم بدنبال کارآفرینی و نسل چهارم، ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی را دنبال میکنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به تولید و دانش بنیان خاطرنشان کرد: هنرستانهای کشاورزی باید به سمت دانش بنیان و نسل چهارم شدن مدارس برود بنابراین فارس بعنوان استان پایلوت هنرستانهای کشاورزی دانش بنیان کشور، انتخاب شد.
قاسمی دو نوع برنامهی سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و گفت: نوع اول برنامههای عادی و اجرایی و بخش دوم که مهمتر است شامل برنامههای تحول آفرین بوده که استعدادیابی را هدف گذاشته و در این راستا بدنبال کشف، پرورش و نگهداشت استعدادها است.
وی افزود: برای اجرای طرح استعدادیابی جشنوارههایی با محورهای مطالعات اجتماعی، دست سازه ها، فعالیتهای آزمایشگاهی، پژوهش، زبان خارجی، کدنویسی، ریاضی و ... برگزار میشود.
قاسمی با تشریح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان گفت: برخی از اهداف این طرح شامل بهبود فرایند آموزشی در سال تحصیلی جدید، جبران نارساییها و کاستیهای درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان است.
وی با تشریح مدل ارزشیابی تحولی گفت:چهار ارزیابی زمینه ای، ارزیابی درون داد، ارزیابی برون داد و ارزیابی فرایند را شامل میشود.
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش فارس از طراحی دو بسته فرهنگی در مبحث عوامل زمینهای خبر داد و گفت: بسته فرهنگی آسیبهای اجتماعی برای پسران و حجاب و عفاف برای دختران برای سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.
قاسمی با اشاره به پروژهی مهر خاطر نشان کرد: در این زمینه کارگروههایی تشکیل و در راستای شرح وظایفشان برای بهبود فرایند آموزشی و شروع مدارس در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خواهند کرد.
وی الزام به تحول در هنرستانهای فنی حرفهای را اشاره کرد و بیان کرد: هدف از این طرح ایجاد وحدت رویه در موضوعات کارآفرینی در مقاطع مختلف تحصیلی و بخشهای مختلف با ایجاد قرارگاه کارآفرینی است.