۷۰۰ هکتار به سطح ذخیره‌گاه‌های جنگلی قزوین افزوده شد

ذخیرگاه جنگلی قزوین
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: سال گذشته ۷۰۰ هکتار جنگل با گونه های بسیار ارزشمند در اراضی ملی به سطح ذخیره‌گاه های جنگلی استان افزوده شد.
: 1077

محرم رضایی زاده روز شنبه در گفت و گو با کشاورزان پرس بهنقل از  خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، افزود: اراضی جدید یاد شده واقع در بخش های کوهین و الموت غربی هستند که بعد از نقشه برداری به فهرست ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین افزوده شده اند. 

وی با بیان اینکه با ثبت این اراضی در فهرست ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین اقدامات حفاظتی مربوط به آنها افزایش یافته است، یادآور شد: هرگونه ورود دام و قطع درختان در این ذخیره گاه ها ممنوع است و پیگیرد قضائی به همراه دارد.

این مسوول یادآور شد: امسال نیز تلاش داریم تا ۶۰۰ هکتار به سطح ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین بیافزاییم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبحیزداری استان قزوین همچنین گفت: عمده گونه های موجود در ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین شامل درختان ارس، بلوط، زالزاک، ازگیل، پسته وحشی،گز و بادام تلخ هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح احیا و غنی سازی جنگل های ارس در سطح ۱۲۰ هکتار در استان قزوین خبر داد و گفت: این طرح امسال از طریق نهال کاری در مناطق مستعد اراضی ملی استان در بخش های طارم سفلی و الموت غربی و شرقی شهرستان قزوین انجام خواهد شد.

رضایی زاده افزود: از این میزان ۲۰ هکتار از طریق نهال کاری و ۱۰۰ هکتار نیز از طریق بذرپاشی انجام می شود.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است.

میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.

رفتن به بالا