رییس کمیسیون دانش بنیان و استارتاپ اتاق مشترک ایران و برزیل اعلام کرد:

هدفگذاری صادرات فناوری‌های نوین به بازار آمریکای لاتین

هدفگذاری صادرات فناوری‌های نوین به بازار آمریکای لاتین
رییس کمیسیون دانش بنیان و استارتاپ اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: در نظر داریم تا برنامه ای راهبردی را در کنار بخش های خصوصی و دولتی برای ورود با بازار بزرگ آمریکای لاتین در حوزه صادرات فناوریهای نوین و استارتاپی داشته باشیم .
: 4635

به گزارش کشاورزان پرس به نقل ازاقتصادگران، مهدی غلامی اظهار کرد: کشور برزیل به عنوان بهشت استارتاپ ها و فناوری های نوین در آمریکای لاتین مشهور است که رشد 194 درصدی این کشوردر اکوسیستم استارتاپی باعث شده رتبه جهانی توسعه استارتاپی در برزیل به عدد16 برسد؛ که رتبه قابل توجهی است.

غلامی با توضیح اینکه استارتاپ یونیکورن به استارت‌آپی اطلاق می‌شود که به ارزش تجاری بالای یک میلیارد دلار رسیده است ادامه داد: معمولا استارت‌آ‌پ‌های یونیکورن در سه ویژگی با یکدیگر مشترک هستند؛ این استارتاپ ها در حوزه فعالیت خود اولین بوده و پیشرو‌اند، از فناوری‌های قدرتمند استفاده می‌کنند و خلاقیت چشم‌گیری دارند. از این رو در برزیل بیشتر از 25 یونیکورن استارتاپی که ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارند فعالیت می کنند و بیشتر از 15هزار استارتاپ در اکوسیستم این کشور مشغول فعالیت هستند.
رییس کمیسیون دانش بنیان و استارتاپ اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: برزیل در شاخص های نوآوری و کسب و کارهای استارتاپی جزو کشورهای پیشرو در جهان است و باتوجه به اینکه اقتصاد برزیل در دنیا رتبه ششم  دنیاست؛ اقتصاد دانش بنیان آن نقش بسیار پررنگی در این توسعه اقتصادی داشته است. 
وی گفت: اولویت های برزیل درتوسعه اکوسیستم استارتاپی تا فناوری های نوین در حوزه های کشاورزی، سلامت ، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی و خودرو است.
غلامی مهم ترین اهداف این کمیسیون را تعامل و توسعه اقتصادی بین دو کشور و رویکردهای مشترک سیاسی دانست و ادامه داد: کمیسیون مربوطه در اتاق مشترک اهداف بلندمدتی از جمله تحقیقات و توسعه بازار، بازار یابی و بازارسازی محصولات دانش بنیان و فناورانه با رویکرد ایجاد بازارهای جدید و خلق فرصت های کسب و کارهای نوین استارتاپی مشترک بین دو کشور و همچنین منطقه امریکای لاتین را به انجام رساند.
رییس کمیسیون دانش بنیان و استارتاپ اتاق مشترک ایران و برزیل تصریح کرد: توسعه روابط تجاری برای همکاری و هم افزایی صادرات و واردات محصولات فناورانه و نوآورانه دانش محور دو کشور و سایر کشورهای آمریکای لاتین جزو اهداف کلان این کمیسیون است؛ همچنین تدوین بسته های مشورتی به دولت برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، اثرگذاری اکوسیستم سیستم استارتاپی ایران با بهره گیری از تجارب و تعامل با اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برزیل به عنوان درگاه ورود به بازارهای بکر آمریکای جنوبی یکی دیگر از اهداف کلان کمیسیون است.
وی با تاکید بر ایجاد کسب و کارهای پلتفرمی و توسعه زیرساخت های آنلاین  برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری جسورانه با رویکرد ورود به بازارهای بین المللی و منطقه ای دو کشور ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های این کمیسیون، ایجاد مرکز نوآوری واقع در دفتر مرکز تجاری مستقر در برزیل با هدف ایجاد  پل ارتباطی مستقیم، مستمر و پایدار بین اکوسیستم استارتاپی ایران و برزیل و در مرحله بعد کشورهای امریکای لاتین است.
غلامی در پایان با تاکید بر ظرفیت بالقوه کشور برزیل، ماموریت اصلی این کمیسیون را، رسوخ به بازار استارتاپی و فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت برزیل به عنوان مکانی ایده آل برای تجارت الکترونیک و خرده فروشی در حوزه کشاورزی، محیط زیست، آموزش، سلامت و سایر صنایع مرتبط مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است  که می تواند به عنوان نقطه مشترک کمکی برای رشد و توسعه فناوری های نوین از جمله استارتاپ، دانش بنیان ها و واحدهای فناورانه برای کشور ایران برای حضور در بازارهای بین المللی باشد.

رفتن به بالا